۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۹۸۷۲۵
آیت‌الله ری شهری:

کم دیدن اعمال خیر ناشی از بصیرت، حکمت و معرفت انسانهای متقین است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از زیورهای انسانهای متقین آن است که کارهای نیک فراوان خود را کم می‌بینند، گفت: کم دیدن اعمال نیک انجام شده ناشی از بصیرت، معرفت و حکمت انسانهای متقین است.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: یکی از زیورهای انسان های متقین آن است که کارهای نیک فراوان خود را کم می‌بینند.

وی افزود: کم دیدن اعمال خیر ناشی از بصیرت، حکمت و معرفت انسانهای متقین است.

آیت‌الله محمدی ری شهری بیان داشت: فرشتگان به دلیل آن که گرفتار عُجب و خودپسندی نیستند مقدار عبادت خود که قابل محاسبه نیست را در محضر الهی کم می‌بینند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: فرشتگان با آن قرب و منزلتی که نزد تو دارند و هیچ خواسته‌ای جز رسیدن به تو ندارند، در عین کمی غفلت و فراوانی عبادت اگر نسبت به جایگاه تو آگاهی و معرفت کسب کنند عبادت فراوان خود را هیچ دیده و خود را سرزنش می‌کنند که چرا آنگونه که سزاوار توست، پروردگارشان را عبادت نکردند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) با آن همه عبادت و جنگ در راه خدا می‌فرمایند: بارالها؛ من از خود نزد تو چیزی ندارم؛ این کلام امیر نشان از معرفت ایشان به خداوند است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: انسان به هر میزان که معرفتش به خداوند بیشتر باشد به همان مقدار درک می‌رسد که نمی‌تواند آنگونه که شایسته خداوند است او را عبادت کند./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات