۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۹۸۹۴۱
امام جمعه آران و بيدگل:

انتخابات عامل اقتدار کشور است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، انتخابات را عامل اقتدار کشور و نظام اسلامي دانست و گفت: دشمن قصد دارد اين عامل اقتدار را به عامل ضعف تبديل کند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي حجت الاسلام منصور فرجي مبلغان گردهمايي فصلي مبلغان ديني، ائمه جماعات و روحانيون شهرستان آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي بعد از ظهر امروز در گردهمايي مبلغان ديني، ائمه جماعات و روحانيان شهرستان آران و بيدگل كه در حسينيه الزهرا(س) آران و بيدگل برگزار شد، گفت: هدف کوتاه مدت دشمن، ايجاد نا امني از طريق اختلافات قومي، قبيله اي و مذهبي در سطح کشور است و هدف ميان مدت، بر هم زدن معيشت کشور و اقتصاد و هدف نهايي آن نابودي نظام جمهوري اسلامي است.

وي انتخابات را امتحان بزرگ الهي دانست و تصريح کرد: ائمه جماعات، روحانيان و مبلغان ديني بايد شاخص هاي انتخاب اصلح را براي مردم بازگو کنند.

اين استاد درس خارج فقه و اصول، خطاب به روحانيان و ائمه جماعات گفت: تريبون مقدس تبليغ دين همچون مساجد، نماز جمعه و هيئات مذهبي نبايد عليه يا له کسي باشد، از اين رو، اصل ورود به انتخابات را توصيه و ترغيب کنيد اما در مصاديق دخالت نکنيد.

حجت الاسلام موسوي، استفاده از اموال بيت المال در تبليغات را ممنوع خواند و تصريح کرد: در تبليغات انتخاباتي ممکن است تخلفاتي صورت بگيرد که بايد به هيأت نظارت گزارش شود.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به وفاق، يکدلي و همدلي صورت گرفته در اين شهرستان در آستانه انتخابات گفت:  اميدواريم با فضاي ايجاد شده در انتخابات، شوراي اسلامي شهر ترکيبي از نامزدهاي دو سوي شهر تشکيل شود تا مظهر وحدت و همدلي و اتحاد باشد.

حجت الاسلام موسوي ابراز اميدواري کرد، مردم براي انتخاب نمايندگان خود در شوراي شهر، به نامزدهايي رأي دهند که متعهد، امين، با تقوا و مظهر وحدت و همدلي باشد.

در ادامه حجت الاسلام منصور فرجي مدير حوزه علميه كاشان نيز، گفت: ارزش انقلاب به ولايت فقيه است و اگر ولايت را حذف کنيم چيزي از انقلاب نمي ماند.

وي انقلاب امام خميني کبير(ره) را انقلابي الهي خواند و افزود: انقلاب الهي، انسان الهي، حرکت الهي و حوزه الهي مي خواهد، از اين رو انقلابي بودن هنر نيست، بلکه بايد پايه هاي انقلاب را تقويت کنيم چرا كه ولايت فقيه از اصلي ترين پايه هاي آن است.

اين استاد حوزه، با اشاره به جايگاه رفيع ولايت فقيه در جهان خاطر نشان کرد: تمام قدرت جمهوري اسلامي در ولايت فقيه است و به همين دليل دشمن تمام هجمه ها را به سمت ولايت فقيه برده و در اين حوزه اقدام به شبهه افکني و تخريب مي کند.

حجت الاسلام فرجي در ادامه حوزه هاي علميه را سردمدار انقلاب خواند و تصريح کرد: دشمن متوجه شده است، بهترين راه ضربه زدن به انقلاب، حوزه است، به همين دليل تلاش مي کند زيرساخت هاي حوزه را تغيير دهد و افرادي را در آن شاخص و واقف کند که در راستاي تضعيف اين پايگاه ديني باشد.

مدير مرکز مديريت حوزه هاي علميه منطقه کاشان و آران و بيدگل، انقلاب را انقلابي با همه معيارهاي اسلامي دانست و افزود: در حوزه هاي علميه، دشمن براي آسيب هاي زيربنايي جدي برنامه ريزي مي کند تا جايگاه ولايت فقيه را که پس از ۱۴۰۰ سال در جامعه اسلامي احيا شده، متزلزل کند.

حجت الاسلام فرجي تآکيد کرد: اگر خود را سرباز امام عصر (عج) مي دانيم بايد ببينيم در مقابل سربازي آن حضرت، چقدر فداکاري کرده ايم و براي دين خدا چقدر تلاش مي کنيم.

وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه در حوزه فرهنگ و پروژه نفوذ دشمن وارد عرصه شده است، گفت: رهبر انقلاب همواره از سه واژه ولنگاري فرهنگي، تهاجم فرهنگي و ناتوي فرهنگي استفاده مي‌کند که اين فقط الفاظ گوناگون نيست، بلکه سه گزينه در مقابل سه هجمه دشمن است.

به گفته وي، به اعتراف دشمن، رهبر معظم انقلاب، از ويژگي ها و شاخصه هايي برخوردار است که در هيچ رهبري در دنيا اين شاخصه ها وجود ندارد.

حجت الاسلام فرجي در بخش ديگري از سخنانش به عظمت انقلاب اسلامي به عنوان بزرگترين انقلاب قرن ياد کرد و گفت: فوکوياما شيعه شناس ترين مسيحي جهان مي گويد با ظهور ليبرال دموکراسي انديشمندان جهان معتقد بودند عرصه هاي جهان را فتح کرد اما با ظهور انقلاب اسلامي، گرايش به شيعه دنيا را فراخواهد گرفت و دير زماني نيست دنيا به شيعه گرايش خواهد يافت، بنابراين شيعه را بايد در مرزهايش نگه داشت تا از آن فراتر نرود.

وي افزود: فوکوياما عاشورا و مهدويت را به دو بال پرواز شيعه تشبيه مي کند که بال سرخ اين پرنده، عاشورا و بال سبز آن مهدويت است.

استاد حوزه تصريح کرد: دشمن بر همين اساس براي اينکه بال سرخ عاشورا را از بين ببرد به دهه سازي روي آورده تا دهه عاشورا خود به خود کمرنگ شود.

مدير حوزه علميه کاشان همچنين به انتخابات ۲۹ ارديبهشت اشاره کرد و گفت: جناح در فرهنگ لغت به معناي بال است، اما برخي از اين جناح که براي تقويت نظام بايد به کار گرفته شود، دو جبهه در درون نظام درست کرده اند، وقتي با خود مي جنگيم دشمن به شيوه  ديگري وارد عرصه مي شود.

حجت الاسلام فرجي افزود: اصلاح طلبي و اصولگرايي را امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب تعريف كرده اند، بنابراين دو بال هستيم که بايد با وحدت و اتحاد حول محور ولايت فقيه نظام را به جلو ببريم.

وي به آمار بالاي شهداي منطقه كاشان و آران و بيدگل در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اين منطقه در دوران دفاع مقدس با تقديم ۱۱۰ شهيد طلبه در حالي که تنها ۳۰۰ طلبه در قم دروس ديني را فرا مي گرفتند كه بالاترين آمار شهداي طلبه را در کشور دارد.

لازم به ذكر است، گردهمايي فصلي مبلغان ديني، ائمه جماعات و روحانيان شهرستان آران و بيدگل به همت اداره تبليغات اسلامي و با همکاري دفتر امام جمعه در حسينيه الزهرا(س) آران و بيدگل برگزار شد./۲۰۱/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات