۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۹۸۴۳
امام جمعه رومشکان:

کارگران از مؤلفه های اصلی شکوفایی اقتصاد مقاومتی هستند

امام جمعه رومشکان کارگران را از مؤلفه های اصلی شکوفایی اقتصادی خواند و گفت: برای شکوفایی و رشد اقتصادی سرمایه گذار باید جایگاه کارگر را درک و تقویت کند.
کارگر

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به جایگاه کارگر در حکومت دینی، بیان داشت: بخش اعظمی از جمعیت کشور ما را کارگران تشکیل می‌دهند.

امام جمعه رومشکان از کارگاران به عنوان جماعتی زحمت‌کش و بی ‌مدعی یاد کرد که در راستای بهبود وضعیت معیشت جامعه و کشور اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید ثروت در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی صورت می گیرد، حاصل زحمات کارگران است، افزود: باید تلاش و زحمت این اقشار را قدر دانست.

حجت الاسلام جمیاری با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب دینی است و به جایگاه کارگر اهمیت فراوان داده شده است، خاطرنشان کرد: در اسلام به داشتن شغل و حرفه، ستايش كار و كارگرى و مزد كارگر سفارش شده است.

وی با بیان اینکه پیش از خشک شدن عرق کارگر باید مزد او پرداخت شود، بیان داشت: اهمیت به جایگاه کارگر در اسلام، در این جمله اشاره شده است.

امام جمعه رومشکان با بیان وظیفه سرمایه گذار در برابر کارگران، اظهار داشت: اگر کارگر نباشد سرمایه گذار نمی تواند فعالیتی مؤثر در عرصه کار و تولید داشته باشد، بنابراین باید امکانات رفاهی کارگران تأمین شود.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت کارگران و اهمیت به این جایگاه، خاطرنشان کرد: اگر این قشر تقویت شود سرمایه به گردش در می آید و تولیدات افزایش می یابد.

حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: اهمیت به جایگاه کارگر با افزایش تولیدات و به چرخش درآمدن سرمایه سرمایه گذاران اقتصاد کشور را شکوفا می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی سرمایه گذاران به جای تقویت کارگران داخلی، کارگران خارجی را تقویت می کنند، بیان کرد: این اقدام سرمایه گذار موجب بیکاری نیروهای داخلی می شود.

امام جمعه رومشکان با اشاره به اینکه تولیدات داخلی به وسیله کار و کارگر تقوت می شود، اظهار داشت: سرمایه گذار باید جایگاه کارگر را درک کند و جلوی بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی این قشر گرفته شود.

وی با اشاره به وجود روح ناامیدی بین قشر کارگر و وجود بی تحرکی که آسیبی بزرگ در جامعه است، خاطرنشان کرد: ضعف ها از سرمایه گذار است و امیدواریم که سرمایه گذاران در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد و جایگاه کارگر را درک و به این جایگاه اهمیت دهند چرا که کارگران از مؤلفه های اصلی رشد اقتصادی هستند./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات