۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۰۰۵۲۲
آیت‌الله ری شهری:

گناهان صغیره پیش زمینه انجام گناهان کبیره است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گناهان صغیره پیش زمینه انجام گناهان کبیره است، گفت: انسان اگر در انجام گناه صغیره از خداوند واهمه نداشته باشد در انجام گناهان کبیره نیز ترسی در دل نخواهد داشت.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان با اشاره به یکی دیگر از فرازهای دعای مکارم الاخلاق«وَ اسْتِکثَارِ الشَّرِّ و إِنْ قَلَّ مِنْ قَوْلِی وَ فِعْلِی،» گفت: یکی از دعاهای سیدالساجدین(ع) در دعای مکارم الاخلاق که به ما تعلیم فرموده‌اند تا از خدا درخواست کنیم آن است که گناهان صغیره را بزرگ ببینیم.

وی افزود: اهل تقوا و اهل صلاح گناهان کوچک خود را هر چند اندک باشد را بزرگ و فراوان می‌بینند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به حکمت بزرگ شمردن گناه، ابراز کرد: یکی از دلایل بزرگ شمردن گناه آن است که انسان مرتکب گناهان دیگر نشود چرا که گناهان کوچک پیش زمینه انجام گناهان بزرگ است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام کاظم(ع) می فرمایند: گناهان صغیره راهی برای انجام گناهان کبیره است؛ زمانی که حرمت و قبح گناه در نظر انسان از بین رفت دیگر برای او انجام گناه صغیره و کبیره تفاوتی نخواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: انسان اگر به انجام گناه کوچک عادت کند به ناچار به انجام گناه بزرگ نیز تمایل پیدا می‌کند، کسی که در انجام گناه صغیره از خداوند نترسد به تدریج در انجام گناه‌هان بزرگ نیز شجاعت پیدا خواهد کرد.

وی افزود: گنا‌هان کوچک پرونده اعمال انسان را بسیار سنگین می‌کند به همین دلیل شیطان به انجام هرگونه گناه از سوی انسان راضی می‌شود.

رییس دانشکده علوم حدیث، گفت: انباشته شدن گناهان صغیره اعمال انسان را از بین می‌برد./202/813/ب1

ارسال نظرات