۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۰۰۶۳۶
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم:

حمله به شیخ عیسی قاسم نقض آشکار حقوق شهروندی است

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی، حمله وحشیانه نیرو‌های امنیتی با مسلمانان بحرین را نقض آشکار حقوق بشر و حقوق شهروندی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به اتفاقات اخیر بحرین، یورش حکام بحرین به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و بیان داشت: محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از لحاظ حقوقی هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی با اشاره به اتهامات شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم یک شخصیت دینی و مذهبی است که هیچگونه سلاحی حمل نکرده و کار دولتی نداشته است که بخواهد از اموال عمومی بهره‌برداری کند؛ اما در عین ناباوری به شورش و پول‌شویی متهم می‌شود.

وی با بیان این که برخورد وحشیانه نیرو‌های امنیتی با مسلمانان بحرین نقض آشکار حقوق بشر و حقوق شهروندی است، تصریح کرد: برای حکام بحرین محاکمه‌ای که از لحاظ حقوقی ارزش و اعتباری نداشته باشد، بسیار بد است و بدتر از آن برخورد نامناسب و حجوم وحشیانه نیرو‌های امنیتی با مردم و مسلمانانی است که در طراف منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم حضور داشتند.

 رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم، در ادامه گفت: علاوه بر آن که کشتار مردم بی‌گناه از لحاظ دینی و حقوقی محکوم است، دستگیری مردم مظلوم و مسلمان که برای دفاع از رهبر دینی خود قیام کرده‌اند نیز حکوم و نادرست است.

وی، خاطرنشان کرد: بی‌تردید کشتار‌ها و دستگیری‌هایی که در بحرین انجام می‌شود بر اساس برنامه‌های سیاسی است و از نتایج سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان و حمایت برخی حکام حاشیه خلیج فارس است.  

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که قیام مردم مسلمان بحرین با دستگیری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به نقطه اوج خود خواهد رسید، افزود: حکام آل‌خلیفه بدانند، برخورد با رهبران دینی آن هم چنین وحشیانه و ظالمانه اثر معکوس داشته و سبب می‌شود مردم بیش از پیش علیه ظالمان بشورند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی،‌ پژوهشی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: دستگیری بزرگان دینی برخلاف تصور حکام بحرین، نمی‌تواند آرامش را به بحرین بازگرداند چرا که چنین حرکتی می‌تواند آغازی مجددی برای برگزاری نهضت عظیم مردم بحرین علیه حکام این کشور باشد.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که مطالبات مردم بحرین، درخواست‌ ابتدایی برای رعایت حق شهروندی از سوی حکام بحرین است، ابراز داشت: بر اساس دین، شرع و مبانی حقوق بشر مخالفت با مطالبات مردم آثار بسیار زیانباری بر حکام بحرینی خواهد داشت.

وی، خاطرنشان کرد: ضروری است تا حاکمان بحرین نگاهی به سرنوشت حکام ظالم کرده و از آنها عبرت بگیرند که عاقبت چگونه منزوی شدند و حکومتشان ساقط شد. از حکومت جائر پهلوی و  سقوط صدام گرفته تا حاکمان بی‌خرد عرب و ظالم در مصر و تونس و دیگر کشور‌هایی که قدرتشان به مراتب بیشتر از حکومت آل‌خلیفه بود./878/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات