۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۰۰۶۵۲

وقتی انتخابات دستاویزی برای هتاکی به ارزش های دین و انقلاب شود/ مسؤولان موضع گیری کنند

جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اعتراض خود را نسبت به حرمت شکنی ها در مراسم جشن پیروزی روحانی در سالن الغدیر ارومیه اعلام کرده و خواستار برخورد با خاطیان شدند.
دیدار جمعی از خانواده های شهدا با امام جمعه ارومیه دیدار جمعی از خانواده های شهدا با امام جمعه ارومیه دیدار جمعی از خانواده های شهدا با امام جمعه ارومیه امام جمعه ارومیه دیدار جمعی از خانواده های شهدا با امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در فضای پر التهاب تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بودند افرادی که برای جلب آراء به راه اندازی کارناوال و مراسم های جشن و پایکوبی روی آوردند و زمینه برای سوء استفاده عده ای فراهم شد تا حرمت ها را شکسته و ارزش ها را زیر پا بگذارند.

برگزاری جشن های غیرمعمول همراه با موسیقی های مبتذل در ستادهای نامزدها، با واکنش نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همراه شد به طوریکه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه 22 اردیبهشت ماه اظهار کرد: کسانی که حرفی برای گفتن ندارند به برگزاری چنین جشن‌هایی برای جذب مردم متوسل شده اند تا وقت مردم را پر کنند و با این کار ضعف خود را بپوشانند.

با وجود برخی کارشکنی ها در دوران تبلیغات، مردم 29 اردیبهشت ماه در پای صندوق های رای حاضر شدند و حماسه ای دیگر را خلق کردند و حجت الاسلام روحانی با 57 درصد آراء به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به دنبال کسب این پیروزی و موفقیت، هواداران حجت الاسلام والمسلمین روحانی در شهرهای مختلف کشور به جشن و شادی پرداختند که استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه هم از این امر مستثنی نبود اما شکسته شدن حریم ها و هتک حرمت به ارزشهای انقلاب در جشن پیروزی روحانی در سالن شش هزار نفری ارومیه که از سوی بهادری، نماینده مردم ارومیه تدارک دیده شده بود، موجی از اعتراضات و نارضایتی ها را به همراه داشت تا جایی که روز گذشته جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارومیه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اعتراض خود را از حرمت شکنی ها در این مراسم اعلام کرده و خواستار برخورد با خاطیان  شدند.

*مسؤولان از حرکت های خلاف شرع و دشمن شادکن ممانعت کنند

مریم دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در دولت دهم در این دیدار گفت: برخی حرکتهای و تخطی از احکام دین زیبنده نظام اسلامی نیست، اگر پیش از عید شاهد حرکت ناشایست و خلاف شرع یک دختر و یک پسر در حضور مسؤولان بودیم، در جشن پیروزی که از سوی مسؤولان و نماینده مردم تدارک دیده شده بود، حرکت های ناشایست و خلاف شرعی در جمع شش هزار نفری اتفاق افتاده است که همه را ناراحت کرده است.

وی ادامه داد: شاید عواطف و احساسات جوانان در خیابانها قابل کنترل نباشد اما انتظار می رفت مسؤولان زمانیکه در یک فضای بسته مراسمی را برگزار می کنند هدایت و مدیریت آن را نیز برعهده بگیرند!

دهقانی اظهار کرد: به نظر می رسد عدم پاسخ قاطع مسؤولان ارشد استان در قضایای مشابه در گذشته، موجب احساس قدرت این اقلیت آزادی‌گرا شده است که امیدواریم در آینده مراسم ها به گونه ای مدیریت شود که این حرکات دشمن شادکن انجام نشده و هتک حرمتی صورت نگیرد.

*مادر شهید فلاح: اجازه ندهید عده ای هتاک خون شهدا را پایمال کنند

شمامه لنبرانی، مادر شهید فلاح نیز در این دیدار با اشاره به وصیت نامه شهدا گفت: در وصیت نامه شهدا، حجاب و عفاف به عنوان سنگر دین تعبیر شده است، شهدا رفتند تا دین حفظ شود و اسلام زنده بماند اما امروز شاهد بی حجابی و بی حرمتی به احکام دین در جامعه هستیم.

وی خطاب به امام جمعه ارومیه گفت: با حرمت شکنان جشن سالن الغدیر برخورد قاطع کنید و اجازه ندهید با بی حجابی و بی عفتی خون شهدا را پایمال کنند.

*آقای وکیل الدوله پاسخگوی حرمت شکنی ها باشد

ربابه عدلی، مسؤول سابق بسیج جامع زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز با اظهار تأسف از سکوت مسؤولان و نمایندگان مردم در برابر چنین حرکتهای زشت و ناشایستی، گفت: نماینده مردم ارومیه مسؤولیت خود را فراموش کرده است، ایشان به جای وکیل مردم، وکیل الدوله شده است.

وی تصریح کرد:  آقای وکیل الدوله باید پاسخگوی بی حرمتی ها  به احکام دین و ارزش های انقلاب باشد.

*به تخلفات و بداخلاقی های انتخابات رسیدگی شود

لیلا سپهری مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی، نیز در این دیدار ضمن اعتراض به اتفاقات جشن سالن الغدیر، از شورای نگهبان به عنوان نهاد انقلابی و دینی به علت معرفی افرادی همسو با دولت به عنوان ناظر در شعب اخذ انتخابات روز 29 اردیبهشت ماه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در این دوره از انتخابات شاهد بداخلاقی ها و تخلفات بسیاری در شعب اخذ رای بودیم که امیدواریم رسیدگی شود.

*مسؤولان در برابر حرمت شکنی ها با صراحت موضع گیری کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار گرامیداشت سالروز سوم خرداد و یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، گفت: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای با آرامش و امنیت انتخابات 29 اردیبهشت ماه برگزار شد که دستاورد بزرگی است و اگر با دید وسیعتری بنگریم، خواهیم دید که برنده این انتخابات همانطور که رهبری فرمودند:« مردم و نظام» است.

وی به مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: هرچند در این مناظرات برخی حرفها خوشایند نبود و حرمتها شکسته شد اما در مجموع نشان دهنده اقتدار نظام است که در فضای آزاد حرفها گفته شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به کارشکنی‌های اخیر برخی از مسؤولان در برگزاری جشن‌های مختلط در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  گفت: قرار بود در نماز جمعه این هفته به این موضوع بپردازم و از هیچ کس هم ابایی نداریم چراکه مسأله دین، نظام و خون شهداست و نمی توان از آن گذشت.

وی افزود: اعتراض شما بانوان متدین به وضعیت پیش آمده مصداق نهی از منکر و تبری از گناهان است که امیدوارم سرمشق سایرین قرار گیرد چراکه باید تبری و نهی از منکر در جامعه زنده باشد تا افراد بدکار جرأت نکنند اینگونه مباحث را رقم زده و حریم ها را بدرند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: البته نباید در این میان به همگان تهمت زد، اینان افراد خاصی هستند که هدایت می‌شوند و این موضوع تنها در آذربایجان غربی نبود و در جای‌جای کشور با چنین موضوعاتی مواجه بودیم و باید بدانند که خدشه‌ای به نظام وارد نمی‌شود و تنها خود را رسوا و بی آبرو می کنند.

وی اظهار داشت: از مسؤولان انتظار می رود که در مواجهه با چنین صحنه هایی مواضع خود را به صراحت بیان کنند و بگویند که از این اتفاقات راضی اند یا مخالفند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: مسؤولان اگر با کسانیکه که در جشن پیروزی سالن شش هزار نفری ارومیه حرمتها را شکستند، دین را زیر سوال بردند و احکام را پایمال کردند؛ مخالفند، اعلام برائت کنند وگرنه سکوت علامت رضایت است و باید از مسند خود کنار بروند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مسؤولان باید کسانی که کشف حجاب می‌کنند و عده‌ای که اجازه چنین امری را مردم می‌دهند را مورد بازخواست قرار دهند و با آنان برخورد کرده و از چنین افرادی اعلام برائت کنند.

وی درپاسخ به انتقاد جمعی از بانوان به عملکرد شورای نگهبان اظهار کرد: اینکه از ناحیه  شورای نگهبان که یک نهاد انقلابی و تابع رهبری است، تخلفی صورت بگیرد قابل قبول نیست و باید تخلفات به صورت مستند و قانونی پیگیری شود./502/936/ب1

ارسال نظرات