۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۰۸۸۹
امام جمعه ارومیه:

استقبال سران ۴۰ کشور اسلامی از ترامپ مایه تأسف است/ لزوم برخورد با هتاکان به ارزشهای دینی در ایام انتخابات

امام جمعه ارومیه گفت: این مایه تاسف است که سران عربستان و ۴۰ کشور اسلامی به صورت ذلیلانه برای استقبال از ترامپ جمع می‌شوند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه رییس جمهور آمریکا نخستین سفر خارجی خود را عربستان سعودی انتخاب کرد، اظهار داشت: این مایه تاسف است که سران عربستان و ۴۰ کشور اسلامی به صورت ذلیلانه برای استقبال از ترامپ جمع می‌شوند و نه تنها از این مجسمه شرارت استقبال کرده بلکه با زن نامحرم او نیز دست می‌دهند.

وی افرود: سران کشورهای اسلامی از فردی استقبال کردند که هیچ اهمیتی به عربستان سعودی نمی‌دهد و در شعار انتخاباتی خود عربستان را به گاوی تشبیه کرده بود که باید طلاها و دلارهای آن را دوشید و بعد سرش را برید و بستن قراردادهایی به ارزش چهار هزار و ۸۰۰ میلیون دلار نیز در راستای همان دوشیدن این گاو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ذلیل بودن پادشاه عربستان در برابر ترامپ، ادامه داد: مردم ایران باید به داشتن رهبری مثل امام خامنه‌ای افتخار کنند که با هر سخنرانی ایشان کل سیاست‌های منطقه تغییر کرده و ترس بر اندام دشمنان ایران می‌افتد در حالی که سران برخی کشورهای اسلامی در برابر مستکبران جهان به صورت شرم‌آوری ذلیل و ترسو هستند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، خاطرنشان کرد: مردم ایران با این حضور خود عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ دنیا کشاندند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند و به گفته رهبری پیروز اصلی انتخابات مردم هستند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به امنیت کامل ایران در زمان انتخابات، تصریح کرد: در یک کشور اروپایی که خود را مهد تمدن می‌نامد بمب‌گزاری صورت گرفته و چندین نفر کشته می‌شوند ولی در ایران اسلامی انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی و با شرکت ۴۰ میلیون نفر برگزار شدکه افتخاری برای ملت ایران و نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای وظیفه ملی و دینی خود را انجام دادند؛ دولت نیز باید با راهنمایی رهبری در راستای رفع مشکلات کشور و مردم گام بردارد و مطالبات رهبری را جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به برگزاری جشن و پایکوبی های غیر متعارف در ایام انتخابات و جشن پیروزی گفت: برگزاری پایکوبی و رقص باعث دلخوری و گله‌مندی بسیاری از خانواده‌های شهدا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: مسؤولان باید با این هنجار شکنی‌ها در جامعه برخورد کرده و برای دوره بعدی تدبیری برای جلوگیری از این اقدامات بیاندیشند و یا تعهدی از کاندیداها گرفته شود که به دین و نظام توهین نکرده و بی‌عفتی و بی‌حجابی را در کشور رواج ندهند.

وی گفت: کاندیداهایی که به صورت عمدی دست به این اقدامات نزده‌اند بیزاری خود را حرمت شکنان اعلام کرده و از مردم عذر بخواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی هم‌چنین با اشاره به تظاهر و تجاهر عده‌ای به روزه‌خواری در ملاء عام، عنوان کرد: کسی که در خلوت گناه می‌کند تنها به خود ضرر می‌رساند و لی گناه در جمع هم خود فرد و هم کشور را به سوی بلا و مصیبت روانه می‌کند و هم‌چنین روزه‌خواری در ملأ عام نه تنها از نظر دینی درست نیست بلکه از نظر اخلاقی هم دور از ادب و انسانیت است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه رمضان گفت: در این ماه خواندن یک آیه از قرآن کریم ثوابی برابر با ختم کل قرآن را دارد و به مردم توصیه می‌کنیم فرصت حضور در جلسات قرآن کریم ماه رمضان را از دست ندهند و با توبه و استغفار برای ۱۱ ماه بعدی خود آمادگی کسب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به خطبه پیامبر(ص) در ارتباط با ماه رمضان، ادامه داد: پیامبر(ص) در این خطبه رمضان را ماهی معرفی می‌کند که تمام اعمال و دعاهای مومنان در آن مستجاب شده و نفس کشیدن و خوابشان نیز عبادت محسوب می‌شود و به صدقه به نیازمندان، صله رحم، افطاری دادن، ذکر صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و استغفار در این ماه توصیه بسیار کرده است./201/936/ب1

ارسال نظرات