۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۰۰۹۴۸

کشورهای عربی حادثه تروریستی مصر را محکوم کردند

سران کشورهای عربی اسلامی در پیام‌های جداگانه حمله تروریستی به مسیحیان مصر را به شدت محکوم کردند.
حمله به مسیحیان مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی حمله به مسیحیان مصر را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین با تسلیت به مردم مصر و مسیحیان این کشور از آمادگی بحرین در همراهی مصر در مبارزه با تروریسم و نابودی خشونت و افراط‌گرایی خبر داد.

در این بیانیه با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشه حمایت مادی و معنوی از تروریسم آمده است: چنین اعمال تروریستی در ایجاد اختلاف مذهبی و از میان بردن وحدت مردم ناکام خواهد ماند و مصر بیش از پیش در ثبات و امنیت باقی می‌ماند.

عبدالله الثانی‌بن‌الحسین پادشاه اردن نیز با ارسال پیام تسلیت به عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حمله به مسیحیان از ایستادگی کشورش در کنار مردم مصر در مسیر مبارزه با تروریسم خبر داد.

همچنین شیخ صباح ‌احمد جابر الصباح امیر کویت نیز با محکومیت این حادثه تروریستی به دولت، مردم و خانواده مسیحیان مصری تسلیت گفته و خواستار شفای عاجل مجروحان شد.

امیر کویت با بیان آنکه هدف از انجام چنین اقداماتی ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشورهای اسلامی است بر لزوم همکاری بین‌المللی در راه جلوگیری از گسترش تروریسم و نابودی منابع حمایتی آن تاکید کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه امارات متحده عربی نیز با محکومیت این حادثه خاطر نشان کرد که حمله به مسیحیان مصر «جنایتی جدید در پرونده سیاه تروریست‌ها و لکه ننگی بر پیشانی آنها» است.

امارات هدف تروریسم را نابودی جوامع، گسترش هرج و مرج و نشر روح درگیری و تفرقه میان امت اسلامی دانست و جامعه جهانی را به اتخاذ رویکرد مشترک برای نابودی با این وبای جهانی دعوت کرد.

در حمله تروریستی ظهر امروز افراد ناشناس مسلح به اتوبوس‌های مسیحیان مصری تا به این لحظه ۲۸ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. در میان مجروحان چندین کودک دیده می‌شود. حال حادثه دیدگان بسیار نامطلوب گزارش شده است./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات