۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۱۳۵

همایش حمایت از «شیخ عیسی قاسم» در کربلا برگزار شد

همایش حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم در انجمن فرهنگی کربلا با حضور استادان و اندیشمندان عراقی برگزار شد.
شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن فرهنگی کربلا شب گذشته مراسمی تحت عنوان «کربلا از آیت الله شیخ عیسی قاسم حمایت می‎کند» را با حضور استادان دانشگاه و اندیشمندان عراقی برگزار کرد.

علی البدیری از اندیشمندان عراقی در این مراسم با اشاره به ظلم و ستم بسیاری که علیه شیعیان در کشورهای مختلف شده است، گفت: اگر شیعیان علیه ظلم و ستم حاکمان اعتراض می‎کردند اکنون تحت فشار شدید نبودند.

وی افزود: مردم بحرین نباید نسبت به ظلم و ستم رژیم آل‎خلیفه ساکت باشند. آل‎خلیفه در همان مسیری قدم بر می‎دارد که صدام به آن راه رفت و نتیجه‎اش را دید. ظلم موجود در بحرین بخشی کوچکی نسبت به ظلم صدام در کربلا بود.

این اندیشمند عراقی تصریح کرد: نمونه دیگری از بعثی‎های عراق در بحرین شکل گرفته‎اند و شیعیان را مورد ظلم و ستم شدید قرار می‎دهند بنابراین کشورهای اسلامی و آزادی‎خواهان جهان باید در کنار مردم حق طلب بحرین بایستند.

وی ادامه داد: شیعیان بحرین در فشار شدید اقتصادی قرار دارند و حکومت آل‎خلیفه هیچ گونه توجهی به آن‎ها نمی‎کند.

آل‎خلیفه درپی تکرار سناریوی اعدام شهید صدر در بحرین است

فاضل الخزعلی از استادان دانشگاه در این مراسم ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم بحرین خاطرنشان کرد: اقدامات آل‎خلیفه علیه شیعیان در منطقه الدراز و یورش به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم با چراغ سبز دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا صورت گرفت.

وی سناریوی هدف قرار دادن آیت الله شیخ عیسی قاسم را تکراری خواند و اظهار داشت: همان سناریویی که صدام علیه آیت الله سید محمد باقر صدر پیاده کرد، اکنون به شیوه دیگر علیه رهبر شیعیان بحرین در حال پیاده شدن است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تاریخ بار دیگر تکرار می‎شود و پیروزی نهایی به مردم بحرین تعلق دارد زیرا شیخ عیسی قاسم شاگرد مکتب نجف و پیرو امام خمینی (ره) است.

فواد الدورکی یکی دیگر از استادان دانشگاه عراق گفت: اکثر مردم بحرین پیروان مذهب اهل بیت (ع) و 2درصد اقلیت حاکم بحرین هستند.

وی عنوان کرد: شیعیان فعالیت‎های فرهنگی و دینی بسیاری در بحرین دارند و علمای این کشور از افراد تاثیرگذار در مکتب اهل بیت (ع) هستند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات