۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۰۱۳۴۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نوآوری لازمه جذابیت در انتقال پیام‌های ارزشی است

محمدپور با بیان این‌که زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج اعتقادات اصیل و فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: نوآوری لازمه جذابیت در انتقال پیام‌های ارزشی است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره فیلم تبریز، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف بایستی با یک هدف و استراتژی واحد طرح‌ریزی شود.

وی با بیان این‌که صیانت از فرهنگ و هویت دینی و ملی و همچنین تقویت توان و و اقتدار فرهنگی در اولویت کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، گفت: کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت نهادهای صنفی و تشکل‌های مدنی فرهنگ و هنر، صیانت از تنوع و تکثر فرهنگی نیز جزء اولویت‌های وزارتخانه است.

محمدپور با بیان این‌که زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج اعتقادات اصیل و فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: نوآوری لازمه جذابیت در انتقال پیام‌های ارزشی است؛ جشنواره فیلم تبریز نیز باید شامل این خصوصیات باشد، چراکه با توجه به جایگاه، هویت و سابقه تاریخی این شهر باید در شأن نام تبریز جشنواره برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی ادامه داد: تضمین آزادی‌های قانونی و ارتقای منزلت اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر، رونق اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش ارتباطات و مبادلات جهانی فرهنگ و هنر و بهره‌گیری از ظرفیت های فناوری اطلاعاتی و ارتباطی به منظور تحقق اهداف فرهنگی نظام نیز بایستی مدنظر قرار گیرد.

وی برگزاری جشنواره فیلم تبریز با تکیه بر توانمندی و سابقه اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با موفقیت چشمگیر فیلم «ائو» و «حیوان»، اعتماد به نفس به جامعه فیلم استان بازگشته است که هر دو موفقیت را خدمت جامعه فیلم استان تبریک می گویم.

محمدپور با تأکید بر احیای جایگاه تاریخی تبریز، خلاقیت و نوآوری در جریان برگزاری جشنواره افزود: می توان با کشف استعدادهای درخشان زمینه ای برای ورود این افراد به کار حرفه ای فراهم سازیم؛ امیدوارم روزی جشنواره فیلم تبریز برند اعتباری برای این شهر باشد.

همچنین امیر مرتضوی، دبیر جشنواره فیلم تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این فستیوال فرهنگی در منطقه آذربایجان پرداخت و اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم تبریز در سطح استان برگزار می شود که چشم انداز شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری در سطوح منطقه ای و ملی در سال های آینده است.

وی با بیان این‌که جشنواره فیلم تبریز طی روزهای 10 تا 13 مرداد سال جاری برگزار می شود، گفت: فراخوان جشنواره طی روزهای آینده منتشر می شود، ضمن این‌که برنامه‌‎های جنبی مختلفی از جمله میزبانی از اساتید و سینماگران برجسته، برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم و کارگاه های متعدد آموزشی پیش بینی شده است./935/۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات