۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۰۱۴۸۲
در سال جاری صورت می گیرد؛

راه اندازی دفتر جذب و پذیرش طلاب در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه برای جذب و پذیرش حوزه های علمیه نیازمند کار مستمر و سالانه هستیم، گفت: در این جهت دفتر جذب و پذیرش طلاب در همه مدارس علمیه خواهران استان راه اندازی می شود.
نخستین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نخستین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران این استان در سال جدید با موضوع امور آموزشی و امور مربوط به جذب طلاب، با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرمایند: روزه از من است و من پاداش روزه هستم که این نشان از جایگاه رفیع روزه در بین سایر عبادتها دارد.

وی با بیان اینکه تنها عبادتی که توسل، تقرب و توکل به خداوند در آن وجود دارد، روزه است، تصریح کرد: در سایر عبادتها به این گونه نیست؛ در روزه به دلیل همراه بودن همه جسم، تقرب، توسل و توکل به خداوند صورت می گیرد.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به بحث انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار کرد: در بحث انتخابات آنچه مهم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد، حضور باشکوه و عمومی در پای صندوقهای رأی است که به لطف الهی تحقق پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در فضای خارج از کشور چیزی به نام اینکه چه کسی رأی بیاورد اصلا مهم نیست، افزود: برای دشمن و کشورهای خارجی مهم این است که مردم به فراخوان رهبری برای حضور در پای صندوقهای رأی لبیک نگویند.

این مقام مسؤول حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی را شکست دشمن دانست و افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند هر کسی رأی بیاورد، پیروز واقعی ملت ایران است، از نگاه و نگرش فرامرزی ایشان نشأت می گیرد و باید به داشتن چنین رهبری افتخار کنیم.

وی با اشاره به آمار انتخابات درون کشور گفت: خوشبختانه ما در بحثهای علمی بسیار پیشرفت کرده ایم اما از لحاظ اخلاقی و در پرورش نیروهای انقلابی پیشرفت چشمگیری نداشته ایم که نتیجه انتخابات هم گواه این ادعاست.

حجت الاسلام رحمانی با مقایسه شرایط کنونی کشور با زمان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی همان نسبتی از مردم در خط مقدم حضور داشتند که امروز نیز به عنوان انقلابی در صیانت از دستاوردهای نظام حضور فعال دارند که این نشان می دهد متأسفانه در دوران های پس از انقلاب نتوانسته ایم جذب قابل توجهی داشته باشیم و این آفت امروز نیروهای انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات 29 اردیبهشت ماه تقابل دو تفکر بود، خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته یک گروه دل در گروه انقلاب و ارزشهای دینی داشتند و گروه دیگر با وعده های توخالی و نگاه به بیرون به فکر جذب آرا بودند که موفق هم شدند؛ اگر می خواهیم این موازنه را برهم بزنیم باید با همه توان وارد میدان عمل شویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه در آگاه کردن مردم کوتاهی کرده ایم، گفت: باید نسبت به این مهم دغدغه داشته باشیم و این امر را رسالت اصلی و آینده خود قرار دهیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه باید بپذیریم درصد بسیاری از کشور را مردم خاکستری تشکیل می دهند، افزود: باید از همین امروز به دنبال همراه کردن این گروه از مردم باشیم؛ احساس شکست نکنیم و نسبت به جذب دغدغه بیشتر داشته باشیم.

وی با تشریح مهمترین برنامه های این مدیریت در سال جدید تصریح کرد: یکی از نخستین برنامه ها که در اولویت قرار دارد بازنگری در اعضای هیأت امنا و فعال کردن آنها است؛ به یقین افرادی که کارایی ندارند را تغییر خواهیم داد.

حجت الاسلام رحمانی ارتقای سطح علمی طلاب و اساتید را یکی دیگر از اولویتها دانست و افزود: باید طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران به رشد و پویایی لازم در زمینه علمی برسند که توجه جدی مدیران مدارس به این امر مهم ضروری است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، توجه به کیفی سازی برنامه ها را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: برای جذب و پذیرش حوزه های علمیه نیازمند کار مستمر و سالانه هستیم؛ در این راستا دفتر جذب و پذیرش طلاب در همه مدارس علمیه خواهران استان راه اندازی می شود و هیأت اندیشه ورز و شورای مشورتی در این رابطه زیر نظر این دفتر تشکیل و فعالیت خود را آغاز خواهد کند.

این مقام مسؤول فعال کردن قرارگاه فرهنگی در مدارس را ضروری دانست و افزود: باید زمینه رشد فرهنگی طلاب در همه ابعاد را در قالب این قرارگاه فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مدارس سطح 2 در شهرستانهای اردل و سامان در سال جدید در دستور کار قرار گرفته است، ابراز کرد: باید زمینه راه اندازی مدارس تابعه در مراکز بخش ها نیز در دستور کار مدیران مدارس علمیه خواهران قرار گیرد؛ همچنین مدارس سطح عالی حوزه نیز در شهرستانهای شهرکرد، لردگان، فارسان و بروجن باید به صورت تک رشته ای راه اندازی شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات