۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۰۱۸۶۹
حجت الاسلام آقاتهرانی:

مردم باید مطالبه گری کنند تا مسؤولان پاسخگو باشد

نماینده ساق مجلس با تأکید بر این که مردم به نسبت مشارکت خود در صحنه های انتخابات باید مطالبه گری کنند، گفت: باید از مسؤولان مطالبه شود تا در خصوص مسائل کشور پاسخگو باشند.
حجت الاسلام آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده سابق مجلس ظهر امروز در جمع روزه داران مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه ابراز داشت: انسان باید حق الله را پس از رسیدن به سن تکلیف رعایت کند و وظایف خود در مقابل خداوند را به درستی انجام دهد اما حق الناس پیش از رسیدن به سن تکلیف نیز باید مراعات شود.

وی اظهار داشت: پدر و مادر نسبت به فرزندان تکلیف و حقی دارند که باید بر اساس احکام و موازین دین به این حقوق توجه و رسیدگی کنند.

حجت الاسلام آقاتهرانی تأکید کرد: متأسفانه سقط جنین از غرب وارد کشور شد و دلیل رواج این پدیده نیز کنترل جمعیت و جلوگیری از افزایش جمعیت شیعیان بود بنابراین هرچه فرهنگ ایرانی اسلامی ترویج و اشاعه پیدا کند برای تداوم نظام اسلامی نیز مناسب است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: انسانی که می خواهد به خودسازی بپردازد باید خود را در مقابل خدا فقیر بداند، امام علی(ع) می فرماید فقر علمی بد است، فقر علمی از جنود جهل است و فقر علمی و اخلاقی را جزو جنود جهل و سپاه نادانی می داند.

وی بیان داشت: نباید در زمینه های علمی و دینی فقر داشت زیرا علم خود نوعی سلطه است، کشور باید از حیث علمی به روز باشد، باید مشوق دانشمندان در عرصه های مختلف بود و یاد شهدای هسته ای را گرامی داشت.

حجت الاسلام آقاتهرانی تأکید کرد: فقر دینی از خطرناکترین انواع فقر است زیرا دین، انسان را به رشد و کمال می رساند و انسان با شناخت دین از جهل و نادانی نجات پیدا می کند.

وی  عنوان داشت: دشمنان به دنبال انعقاد و اجرای قرارداد 2030 و حذف قرآن و ترویج مسائل جنسی در کشور هستند، اگر مسؤولان هوشیاری خود را حفظ نکنند این اتفاق محقق می شود.

نماینده سابق مجلس مطرح کرد: مردم باید با شرکت در مساجد و مطرح کردن مسائل مختلف به آگاهی و روشنگری دست یابند، باید از مسؤولان مطالبه شود تا در خصوص مسائل کشور پاسخگو باشند.

وی افزود: مردم به نسبت مشارکت خود در صحنه های انتخابات باید مطالبه گر نیز باشند و باید از مسؤولان بخواهند که برای مردم کار کرده و گزارش کار خود را ارائه دهند.

حجت الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: متأسفانه ما در سبک زندگی فقیر هستیم زیرا به سبک زندگی غربی توجه داریم، بسیاری از طلاب و علما درس مکاسب برای کسبه و بازاریان ارائه می دادند، آن زمان باید به این موارد توجه شود و از اینکه اسلام از درون تهی شود جلوگیری بعمل آید.

وی یادآور شد: باید سبک زندگی اسلامی را درک و از علما و روحانیان در خصوص ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی مطالبه کرد زیرا اگر سبک زندگی اسلامی حذف شود قطعأ جامعه به سوی زندگی غربی پیش خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به مکتب امام راحل (ره) مطرح کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) نسبت به زیردستان احساس مسؤولیت داشت مسؤولان نیز باید از مکتب امام الگوبرداری کرده و نسبت به زندگی زیردستان و اقشار ضعیف جامعه توجه بیشتری داشته باشند./857/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات