۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۰۲۲۵۸
رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل:

اجرای طرح نشاط معنوی سبب تقویت بنیه دینی و اعتقادی جامعه می شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل به اهداف اجرای طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت و تقویت بنیه دینی و اعتقادی به عنوان اهداف محوری این طرح است.
رییس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی، رییس  اداره اوقاف و امور خیریه آمل شب گذشته در نشست ستاد اوقات فراغت تابستان شهرستان آمل، گفت: برنامه های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شامل آموزش قرآن، روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات، داستان‌های ائمه معصومین(ع) و پیامبران، احکام و برنامه های دیگر فرهنگی و هنری بوده که به تناسب سطح و مقطع تحصیلی برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل به اهداف اجرای طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت، تقویت بنیه دینی و اعتقادی، سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی، معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب به عنوان اهداف محوری این طرح  است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه برگزاری طرح نشاط معنوی تأثیر فراوانی در تبدیل شدن بقاع و اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی دارد، گفت: برپایی کلاس های ورزشی و برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی در این طرح برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف بلند طرح تربیت فرزندان در مسیر دینی و قرآن و اهل بیت (ع) است که با تربیت جوانان بتوانیم در مقابل شبیخون فرهنگی که از سوی دشمنان انقلاب در قالب جنگ نرم شروع شده مقابله کرد.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: اجرای این طرح در کنار بقاع و امامزادگان خاطرات معنوی خوبی را در ذهن دانش‌آموزان به‌ جای می‌گذارد و آنها را به سمت عوامل معنوی سوق می ‌دهد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل بیان داشت: در طرح نشاط معنوی کلاس های متنوعی در قالب کلاس های فرهنگی، کلاس های تخصصی پاسخ به شبهات دینی و کلاس کودک با عناوین مختلف از سوی روحانیان اعزامی از قم صورت می گیرد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه اکثر بقاع و امامزادگان شهرستان در ییلاق های خوش آب و هوا قرار دارند، اظهار داشت: تابستان فرصت بسیار خوبی است که با اجرای طرح گردشگری مذهبی این امامزادگان را بیشتر به جوانان بشناسانیم.

وی با ارائه طرحی درباره تجمیع برنامه های طرح اوقات فراغت جوانان در تابستان از سوی دستگاه های مربوطه، گفت: در این طرح با گردآوری برنامه ها از سوی ادارات می توانیم ضمن صرفه جوئی در هزینه ها با کمترین قیمت آموزش را با کیفیت بهتر به جوانان بیاموزیم./1314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات