۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۴۹۳

نوشیدن ششصد جرعه از نهج البلاغه؛

انتشارات نیستان کتاب ششصد جرعه(منتخب نهج البلاغه)، نوشته سید محسن طباطبایی را منتشر کرده است.
نهج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات نیستان این مرکز کتاب ششصد جرعه(منتخب نهج البلاغه)، نوشته سید محسن طباطبایی را  منتشر کرده است.

در معرفی کتاب چنین می خوانیم:

کتاب «ششصد جرعه»، اثر سید محسن طباطبایی بر این مبنا، کوششی است برای ارائه منتخبی از متون نهج البلاغه برای مخاطبان با سطح ادراک عمومی. مؤلف برای این مهم در کتاب خود دست به انتخاب جملات نهج البلاغه بر اساس تقسیم‌بندی موضوعی مشخصی پرداخته است که شامل ۳۶ موضوع خاص می‌شود.

طباطبایی در این کتاب هدف خود را استخراج برخی از مهم‌ترین جملات نهج‌البلاغه و تنظیم آن بر اساس برخی موضوعات اصلی و فرعی انتخاب شده توسط خود قرار داده است و در ادامه ترجمه‌ای ساده و روان از این جملات برای استفاده عموم نیز ارائه کرده است.

وی در مقدمه کتاب خود با اذعان به اینکه مدعی نیست که این اثر تمامی تقسیم‌بندی‌های موضوعی ممکن از نهج البلاغه را مهیا و میسر کرده است، عنوان داشته است که این کتاب سعی داشته تا برخی از موضوعات را در زمره محورهای اصلی مورد توجه در نهج البلاغه استخراج و سایر موضوعاتی که زیرشاخه این موضوعات اصلی به شمار می‌روند را در ذیل آنها تعریف و توصیف کند و بر این اساس جملات را انتخاب و ترجمه کند.

همچنین نسخه نهج البلاغه دکتر صبحی صالح برای نگارش این کتاب مرجع نگارش بوده و مورد استفاده نویسنده قرار گرفته است.

مهم‌ترین ویژگی این کتاب را می‌توان در ترجمه دقیق و سالم و روانی دانست که سعی شده در آن ارائه شود و در نتیجه فرازهایی از کلام امام علی(ع) را در موضوعاتی که شرح آن رفت، برای مخاطب عام و افرادی که کمتر فرصت و بخت مراجعه به متن اصلی نهج البلاغه را داشته و در صورت داشتن نیز توان مطالعه تمامی فرازهای آن را نداشته‌اند، قابل استفاده کند.

نشر نیستان چاپ نخست کتاب ششصد جرعه را در قطع رقعی و 260 صفحه با قیمت ۱9۰۰۰۰ ریال در سال 1395 منتشر کرده است./ ۹۲۵/ د۱۰۲/ش

 

 

 

ارسال نظرات