۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۴۱۸۹
دکتر همایون مطرح کرد؛

ضرورت نظریه‌پردازی در مباحث فرهنگی

رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: با نگاه واقع‌بینانه سختی برنامه‌ریزی و مدیریت در حوزه فرهنگ، نسبت به عرصه‌های دیگر در جامعه مورد توجه قرار دهیم.
دکتر محمد هادی همایون

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمد هادی همایون، رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ وارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) گفت: باید با یک نگاه واقع بینانه سختی و صعوبت برنامه ریزی و مدیریت در حوزه فرهنگ، نسبت به عرصه های دیگر در جامعه مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: در همه حوزه ها و لایه های مختلف فرهنگ، از جمله عرصه سیاست گذاری و نظریه پردازی، انجام اقدامات عملی و علمی ضروری است.

وی در تبیین سیاستگذاری فرهنگی در انقلاب اسلامی ادامه داد: مدتی بعد از اوایل انقلاب اسلامی، اگر چه موفق شدیم انقلاب اسلامی را در حوزه هایی مانند سیاست و اقتصاد معنا بخشیم و آن را بر اساس اصول انقلاب اسلامی خود تنظیم کنیم، ولی متاسفانه علیرغم اهمیت فرهنگ در جامعه بشری و به ویژه اهمیت خود فرهنگ در نگاه کلان انقلاب اسلامی به نظر میرسد چندان موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ وارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)  گفت: وجود ضعف در عرصه سیاست گذاری فرهنگی و مدیریت فرهنگی نباید مانع ورود به عرصه نظریه شود و نباید عرصه نظری را یک عرصه انتزاعی و بدون فوریت تلقی کرد.

وی در پایان  نیز افزود: ورود به عرصه نظری نیز نباید مانع بی توجهی ما به وضعیت جامعه کنونی شود و در واقع نباید جامعه را معطل تعریف فرهنگ و نظریه فرهنگی قرار داد./998/د۱۰۲/س

ارسال نظرات