۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۰۴۳۶۳
رییس بسیج طلاب هرمزگان:

آموزش و پرورش از تربیت معنوی دانش آموزان غافل نشود

رییس بسیج طلاب هرمزگان گفت: جامعه اسلامی زمانی به خوبی اداره می شود که نیروهای ارزشمند و مومن و همچنین فرزندان پرتکاپو و انقلاب داشته باشد.
حجت الاسلام برزگرپور

حجت الاسلام محمد برزگرپور رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان با اشاره به اولویت رسالت نهاد آموزش و پرورش در جامعه اسلامی برای تربیت دانش آموزان گفت: با توجه به نامگذاری نهادی به عنوان آموزش و پرورش در جامعه اسلامی، یکی از رسالت های این نهاد، آموزش و پرورش است و در آیات قرآن کریم نیز به این امر مهم اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه تزکیه بسیار عالی است اما اگر در کنار علم قرار گیرد عالی تر خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه قشر نوجوان در آینده در سمت های مختلف نظیر مدیران و مسؤولان و همچنین عامل توسعه و پیشرفت  کشور در محوریت کار و خدمت به مردم به عنوان سنگرداران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند نهاد آموزش و پرورش باید نهایت دقت و اهتمام را در تعلیم و تربیت این قشر آسیب پذیر  بکار بندد.

رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید دانش آموزان را در حد عالم تربیت کند، تصریح کرد: این نهاد باید تلاش کند تا فرزندان این مملکت علم قوی و مفید داشته باشند و علاوه بر آن نیز معلمان و اساتید باید بر روی پرورش دانش آموزان به خوبی کار کنند چرا که جامعه اسلامی زمانی به خوبی اداره می شود که نیروهای ارزشمند و مومن و همچنین فرزندان پرتکاپو و انقلاب داشته باشد.

حجت الاسلام برزگرپور همچنین با تاکید بر اینکه جامعه آلوده از افراد آلوده و جامعه مفید نیز از افراد مفید و دارای علم و مهارت تشکیل می شود، گفت: در چنین جامعه ای پرورش در مسائل مختلفی نظیر علم، اخلاق، رفتار و گفتار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اگر نهاد مقدس آموزش و پرورش بر روی افکار و اذهان دانش آموزانی که به عنوان امانت نزد این نهاد قرار داده ایم بر اساس احدیث و روایات بیان شده از سوی ائمه اطهار(ع) و آموزه های دینی و قرآنی به خوبی کار کند تربیت دینی محقق می شود.

وی بیان داشت: تربیت دینی فرزندان در نوع تصمیم گیری و تعیین سرنوشت شان دخیل است، فرزندانی که به خوبی تربیت و پرورش یافته باشند می توانند به خوبی تصمیم بگیرند، شهید حسین فهمیده نمونه بارز پرورش یافته در مکتب دین است، که امام راحل از وی به عنوان رهبر یاد کردند، اگر این دانش آموز در خانه به خوبی تربیت نشده بود به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب به عنوان سنگربان نظام معرفی نمی شد.

رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان همچنین افزود: نباید صرفا به آموزش دانش آموزان اهتمام وزرید، تزکیه در کنار آموختن علم و دانش، رفتار و کردار اجتماعی و منش و روش مردم داری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانش آموزان باید تمامی این موارد را در مدارس در رفتار و کردار معلمان فرا گیرند./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات