۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۰۴۵۳۲

آوازه «فریاد در خاکستر» در کتابفروشی‌ها پیچید

نشر نیستان، مجموعه داستان «فریاد در خاکستر»، نوشته صادق کرمیار را روانه بازار کتاب کرد.
کتاب «فریاد در خاکستر»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات نیستان، این مرکز مجموعه داستان «فریاد در خاکستر» نوشته صادق کرمیار را «نیستان» منتشر کرد.

کرمیار در «فریاد در خاکستر» از چند منظر به دفاع مقدس نگاه کرده و وجود تنوع دید، نشان از توانایی وی در نویسندگی دارد؛ علاوه بر این برخی از داستان‌های این مجموعه نشان‌دهنده توانایی فراوان او در توصیف داستانی و به تصویر کشیدن چهره خشن و در عین‌حال تأثربرانگیز از جنگ است. چهره‌ای که تصاویری خشن از عداوت دشمن را به تصویر کشیده که «نه عروسک نه پرنده» نمونه‌ای از این دست است.

نویسنده در داستان‌های دیگر نگاه اجتماعی ویژه‌ای نیز به جنگ دارد؛ به تصویرکشیدن دشواری‌ و زندگی ویژه یک جانباز در داستان «فریاد در خاکستر» همچنین تاثیرگذاری اجتماعی جهاد و شهادت در داستان «خشونت خام» و ورود به لایه‌های خاص اجتماع و همنوا شدن با بدنه اجتماعی بخش‌های خاص از جامعه در داستان «علمدار» از مهم‌ترین مصادیق این نگاه داستانی است.

کرمیار در «فریاد در خاکستر» به دنبال اسطوره‌سازی بر مبنای دفاع مقدس نیست. او با تجربه رویارویی مستقیم با صحنه‌های نبرد، تلاش کرده تا بخش‌های داستانی را از آنچه دیده است در قالب روایت‌هایی که زاییده‌ خیال اوست مانا کرده و تصویری مردمی، مستحکم و ایثارگرانه از مقاومت هشت ساله ایران در برابر ارتش عراق را به تصویر بکشد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات