۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۰۴۶۸۰
امام جمعه تبریز: 

نهادهای فرهنگی در مقابله با جنگ نرم رسالتی سنگین دارند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تعابیر اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کار فرهنگی گفت: رسالت نهادهای فرهنگی در مقابله با جنگ نرم سنگین است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی منسجم و هدفمند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه فرهنگ ایرانی اسلامی را داشته اند.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و دینی رسالت خطیری در راستای مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی غرب بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند هماهنگی، هم‌اندیشی، استراتژی واحد و برنامه‌محور در عرصه فرهنگی هستیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که رسالت نهادهای فرهنگی در مقابله با جنگ نرم سنگین است، افزود: فرهنگ همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، مطالبه معظم‌له در این عرصه در بیانات اخیر ایشان کاملا واضح و مشخص است، هیچ نهاد و متولی فرهنگی نباید از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه نفوذ دشمنان غیر قابل انکار است، گفت: دشمنان به دنبال هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی ملت‌های مسلمان هستند، در این راستا مطالبات مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که جنگ نرم بدون سر و صدا از سوی دشمن آغاز شده و تمام شئون فردی و اجتماعی جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز خواسته رهبر انقلاب از متولیان فرهنگی مطرح است؛ تلاش فرهنگی به‌روز، مؤثر، هدفمند و با پرهیز از موازی‌کاری های بی‌مورد است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ترویج معارف دینی با روش‌های سنتی بایستی توأم با اجرای روش‌های به‌روز و مدرن باشد، گفت: نباید ظرفیت‌های تبلیغی در فضای مجازی مورد غفلت واقع شود، امروزه حجم گسترده‌ای از شبهات و القائات غلط دینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود که در صورت عدم پاسخگویی مناسب، تبدیل به باور عمومی خواهد شد./935/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات