۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۰۴۹۶۲
سخنگوی نجبا در گفت‌وگو با رسا:

تشکیل الحشد الشعبی معادله را تغییر داد/ مقاومت مانع از ایجاد «خاورمیانه تکفیری» شد

سخنگوی نجبای عراق تاکید کرد که برخی سیاستمداران و رسانه ها حمایت جمهوری اسلامی از عراق را بایکوت می‌کنند.
سید هاشم الموسوی سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجبای عراق

سید هاشم الموسوی، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا  با اشاره به سومین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی عراق تصریح کرد: امروز الحشد الشعبی به یک موسسه امنیتی ـ نظامی تبدیل شده که از آمادگی و تاثیرگذاری بسیار بالا بهره مند است. می‌توان به جرات گفت دستاوردهای بسیج مردمی عراق در سه سال گذشته فراتر از اقدامات سایر ارکان نظامی کشور است.  

وی شرایطی که بسیج مردمی عراق در آن شکل گرفت را یادآور شد و گفت: توطئه داخلی و خارجی این امکان را به داعش داد که به خاک عراق وارد شده و مناطق گسترده ای را به تصرف خود درآورد.  هزاران تروریست  از کشورهای مختلف وارد عراق شدند و توانستند با تکیه بر حمایت‌های گسترده و امکانات پیشرفته نظامی و تکنولوژیک تا نزدیکی بغداد پیش بروند. نظام سیاسی عراق با تهدیدی جدی مواجه شده بود که به فضل خدواند متعال با تشکیل الحشد الشعبی جلوی یک جنگ طایفه ای خطرناک گرفته شد.

بایکوت حمایت جمهوری اسلامی از مردم عراق
سید هاشم الموسوی خاطرنشان کرد: فتوای مرجعیت دینی نجف اشرف تاثیر شگفت انگیزی در تغییر شرایط عراق داشت. گردان‌های مختلف مقاومت اسلامی عراق به همراه فرزندان دلیر عشایر عراقی با لبیک گفتن به ندای مرجعیت توانستند گام‌های مهمی را در نبرد با تکفیری‌ها بردارند.

این عضو ارشد جنبش نجبای عراق تاکید کرد که الحشد الشعبی از پادگان‌های آموزش و کارخانه‌های تهیه و تجهیز سلاح بهره‌مند شده است. الموسوی با اشاره به خودکفایی نسبی مجاهدان عراق در نبرد با تکفیری‌ها اظهار داشت: چهار عنصر اصلی در تقویت بسیج مردمی عراق نقش داشت؛ فتوای مرجعیت دینی نجف، حمایت همه جانبه دولت عراق، پشتیبانی فراگیر مردم این کشور و اقدامات جمهوری اسلامی ایران و در راس آن حضرت آیت الله خامنه ای که البته برخی از سیاستمداران و رسانه‌های معاند این مورد چهارم را مخفی نگه می‌دارند و به تعبیری آن را بایکوت می‌کنند.

نقش شهدای سپاه و حزب الله در نابودی داعش
وی شهدای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در عراق و سوریه را از عوامل مهم در آزادسازی مناطق اشغالی عراق و نابودسازی داعش عنوان و تصریح کرد: ما تا کنون شاهد توطئه‌‌های بسیاری علیه بسیج مردمی عراق بوده ایم و این مساله تنها به دلیل موفقیت مجاهدان عراقی در مبارزه با تروریسم است. البته کنفرانس‌ها و نشست‌های سیاسی که در کشورهای مجاور عراق علیه مردم این کشور برگزار شد یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد.

سخنگوی جنبش نجباء برخی خواسته‌ها مبنی بر انحلال بسیج مردمی عراق پس از آزادسازی موصل را مردود و نامقبول دانست و گفت: بسیج مردمی عراق با تصویب پارلمان به یکی از ارکان قانونی و مشروع نظامی عراق تبدیل شده است. این مجموعه نظامی که از اهل سنت، شیعیان و مسیحیان، از کرد و ترک و عرب تشکیل شده است ضامن امنیت عراق است.

نجبا منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار می‌دهد
وی با عنوان اینکه رسیدن نیروهای مقاومت به مرزهای عراق و سوریه از مهم ترین دستاوردهای اخیر مقاومت اسلامی عراق است، گفت: در روزهای اخیر ما شاهد هدف قرار دادن نیروهای مقاومت از سوی آمریکایی‌ها بودیم، جنبش نجبا به صورت جدی به آمریکایی‌ها گوشزد کرده است که در صورت تکرار این ماجرا منافع آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد. مقابله با نیروهای آمریکایی که به حمایت از تروریست‌ها می‌پردازند حق طبیعی و شرعی مقاومت اسلامی است.

الموسوی تصریح کرد: رسیدن نیروهای مقاومت به مرزهای عراق و سوریه همه را غافلگیر کرد. ما توانستیم با این اقدام معادله بازی را تغییر بدهیم، بسیاری تصور می‌کردند مقاومت قادر به آزادسازی این منطقه نیست. از سوی دیگر نیروهای آمریکایی خطوط قرمزی را برای پیش روی ما ترسیم می‌کرد اما با این وجود ما همه این مسائل را پشت سر گذاشتیم و نیروهای مقاومت در عراق و سوریه توانستند در نقاط مشترک مرزی به یکدیگر برسند.

مقابله مقاومت با خواست سعودی ـ صهیونستی
این مجاهد عراقی با اشاره به اینکه از لحاظ سیاسی ما دو بازوی مقاومت و ممانعت را در منطقه داریم، خاطرنشان کرد: محور مقاومت را مجاهدان در عرصه نبرد نظامی و محور ممانعت را سیاستمداران در عرصه سیاسی تشکیل می‌دهند. در منطقه یک جنگ نظامی ـ سیاسی همه جانبه و فعال بین محور مقاومت با آمریکا و همپیمانان شکل گرفته است. رژیم اشغالگر صهیونیست و رژیم اشغالگر سعودی به دنبال نابودی مقاومت هستند، چرا که این محور توانسته در برابر پروژه‌های تخریبی، تجزیه طلبانه و تمامیت خواه آنها مقاومت کند.

وی ادامه داد: ما شاهد مظلومیت گسترده ملت‌های منطقه هستیم. وضعیت بحرین و یمن تنها بخشی از جنایتگری صهیونیستی ـ سعودی است که باید به مقابله با آن پرداخت. در رابطه سیاسی حکومت عراق و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با همکاری روز افزون با یکدیگر امنیت و آرامش را به منطقه بازگردانند. امروز با همکاری این دو کشور سناریوی سرنگونی دولت مرکزی عراق ناکام ماند.

آمریکا به دنبال «خاورمیانه تکفیری» بود
وی عراق کنونی را به لطف مرجعیت، ملت و حمایت دوستان، عراقی مستقل و رو به پیشرفت دانست و افزود: آمریکا جای جای منطقه را درگیر نبردهای مختلف کرده است از این رو ما هم معتقدیم که باید با هر توطئه آمریکایی‌ها در هر کجا مقابله کرد. آینده از آن مقاومت اسلامی است و روند کنونی نیز بر این مساله صحه می‌گذارد.

الموسوی گفت: باید تصریح کنم که آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه تکفیری بود اما مقاومت اسلامی این پروژه را با پیروزی های خود در حلب، موصل و سایر مناطق ناکام گذاشت. در یمن نیز ما شاهد مقاومت پهلوانانه نیروهای انصارالله و ارتش یمن هستیم. آنها نبرد را به جیزان و سایر مناطق عربستان کشانده اند. حتی در بحرین هم با وجود اقدامات مسالمت آمیز همچنان شاهد ایستادگی ملت هستیم.

وی همکاری و همفکری جریان‌های مقاومت در کشورهای مختلف را عامل اقتدار خواند و گفت: محور مقاومت دارای تجربه بالا، فرماندهان کارآمد و آگاهی سیاسی است. جنبش نجبا قبلا تنها در عراق حضور داشت اما پس از حضور در سوریه به یک مقاومت منطقه ای تبدیل شد. ما آمادگی آن را داریم که به هر نقطه ای برویم و پا را فراتر از دفاع بگذاریم و به نبرد با دشمنان در سرزمین‌شان بپردازیم./983/ب913/ک

ارسال نظرات