۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۰۵۰۷۳
آیت الله نظری خادم الشریعه:

نهج البلاغه منشوری برای مدیریت جهانی است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که کتاب ارزشمند نهج البلاغه امروز برای همه دانشمندان دنیا سند افتخار است، گفت: باید مفاهیم متعالی و انسان ساز این کتاب ارزشمند در جامعه امروز نهادینه و گسترش یاید.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع ساری با بیان این که بدترین کار دنیا عمل رئالیسم و باطل ترین حرف دنیا نیز حرف رئالیسم است، گفت: بشر باید در امور به مربوط به دنیا و آخرت تنها مسیری که دین و شریعت حضرت محمد(ص) برای او تعیین کرده اند گام بردارد.

وی با بیان این که انسان باید خیرخواه باشد و عمر او در مسیر خیر و خدمت به کار گرفته شود، افزود: بشر باید برای عمر خود ارزش قایل شود و به دنبال گناه، ظلم و ستم نرود که این مسأله با جایگاه رفیع انسانی در تضاد است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که ظلم به دیگران و دروغ گویی بدترین حالت و صفت در جامعه بشری است، تصریح کرد: متأسفانه بشریت امروز به دلیل این دو صفت زشت جایگاه خود را تنزل داده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که اگر بشریت به دنبال ظلم و دروغ نرود دنیای بشریت دنیای سعادت بار خواهد شد، بیان داشت: انسان عاقل به عنوان مطالبه به خیر بندگی خدا را شعار خود قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت اقامه نماز اول وقت از سوی مردم در جامعه اسلامی تأکید کرد: اگر اقامه نماز به معنای واقعی در جامعه امروز نهادینه و گسترش عمومی پیدا کند همه امور جامعه در سایه این حکم الهی اصلاح خواهد شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که نباید خداپرستی در جامعه اسلامی سبک شمرده شود، گفت: ظلم و ستم، کم فروشی و آزاد و اذیت دیگران انسان را به جهنم نزدیک تر می کند، بلکه انسان تا زمانی که حیات دارد باید در فکر آخرت و قیامت باشد.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که علیرغم این که خداوند متعال از طریق پیامبرن الهی و ائمه معصومین(ع) مسیر صحیح زندگی را برای بشریت ترسیم کرد، افزود: اما متأسفانه بشر امروز نتواسته از این امتحان الهی ارزشمند بیرون آید.

وی با بیان این که بشر راه سلامت و زندگی سالم را انتخاب نکرد و همین مسأله موجب انحراف بشریت شده است، تصریح کرد: امروز مهم ترین راه سعادت و تعالی بشریت عمل به کلام الهی در زندگی است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که عمل به قرآن موجب سعادت بشریت می شود، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائل مهمی که باید از سوی کسبه ها و بازاریان به طور جدی رعایت شود اقامه نماز اول وقت است.

استاد سطح عالی حوزه با تأکید براین که خداوند متعال به هیچ عنوان به اقامه نماز از سوی بندگان خود نیازی ندارد و این ما هستیم که به شدت به این نمازها محتاجیم، تصریح کرد: اقامه نماز اول وقت از سوی بندگان، عامل همه خیرات در جامعه اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این که در امور دینی هر چه که دین مبین اسلام و شریعت محمدی بیان می کنند به نفع بشریت است، خاطرنشان کرد: نماز، روزه، حجاب و کمک به محرومان جامعه سرشار از خیرات برای انسان است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با گلایه از وضعیت بدحجابی در جامعه امروز این مسأله را در تضاد با مبانی دینی و اعتقادی مردم دانست و تصریح کرد: بانوان جامعه باید حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود در همه امور قراردهند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که در جامعه اسلامی نباید شاهد رواج بدحجابی ها باشیم، گفت: شخصیت های همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) الگوی حجاب در جامعه دینی به شمار می روند.

وی بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مفاهیم متعالی برگرفته از نهج البلاغه حضرت علی(ع) توانایی مدیریت جهانی را نیز دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه پیشرفت های صورت گرفته در جهان، این کتاب ارزشمند از لحاظ علمی و کمالات دنیا را نیز می تواند اداره کند.

آیت الله نظری خادم الشریعه جهل را عامل گمراهی بشریت دانست و تصریح کرد: فدری مانند ابن ملجم به دلیل جهل به جایی می رسد که شخصیتی همچون حضرت علی(ع) را در محراب به شهادت می رساند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه  با بیان این که کتاب ارزشمند نهج البلاغه امروز برای همه دانشمندان دنیا سند افتخار است، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم متعالی و انسان ساز این کتاب ارزشمند در جامعه امروز نهادینه و گسترش یاید.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت دستگیری از فقرا و محرومان جامعه در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: اگر هر فرد مؤمن و مسلمانی در این لحظه های معنوی به فردی کمک کند دیگر در جامعه اسلامی فقر ریشه کن خواهد شد./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات