۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۱۴۶

آیین‎های نخستین شب قدر در کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار شد

آیین نخستین شب قدر و مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) شب گذشته در کشورهای مختلف جنوب شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام برگزار شد.
مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان کشورهای مختلف جنوب شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام در کشورهای مالزی، اندونزی، تایلند، فیلیپین، برونئی، ویتنام، استرالیا و نیوزیلند آیین های شب قدر را برگزار کردند

در این مراسم، شرکت کنندگان علاوه بر قرائت دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، به شب زنده داری و راز و نیاز با خدای خود پرداختند.

مراسم احیا شب نوزدهم رمضان در کوالالامپورپایتخت مالزی و در مجتمع فرهنگی ام.سی.ای با حضور ایرانیان و سخنرانی حجت الاسلام محسن آتشکار، از اساتید اعزامی از ایران برگزار شد.

مراسم احیا شب نوزدهم رمضان در هیات محبان الرسول (ص) منطقه سردانگ مالزی، هیات آل یاسین شهر جوهور و خانه فرهنگ ایرانیان شهر پینانگ دراین کشور جنوب شرق آسیا نیز با حضورایرانیان مقیم برگزار شد.

گزارش دریافتی از تایلند نیز حاکی است آیین نخستین شب قدر در برخی شهرهای این کشور از جمله بانکوک و شهرهای جنوبی برپا بود.

مراسم معنوی شب قدر و احیاء ماه مبارک رمضان شب گذشته در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک با مداحی 'تفرشی' مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شب اول لیالی قدر برگزار شد.

اجرای تواشیح از سوی گروه 'مشکاه' اعزامی از جمهوری اسلامی ایران، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مدیحه سرایی ازبرنامه های شب قدر در بانکوک بود.

همچنین آیین شب قدر در رایزنی فرهنگی ایران در مانیل با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در فیلیپین و کالج بین المللی المصطفی (ص) برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر بابایی اعزامی از ایران سخنران این مراسم بود که به بررسی ویژگی ها و فضائل نخستین امام شیعیان پرداخت.

آیین شب نخست قدر در کانون های مختلف شیعیان در شهرهای استرالیا نیز با حضور شیعیان برگزار شد و در این آئین های معنوی مردم با خالق هستی راز و نیاز و مناجات کردند.
نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین(ع) و مراسم احیاء شب قدر اول است.

در این آئین معنوی و روحانی با حضور گسترده شیعیان در تمام جهان، دعاهای افتتاح، جوشن کبیر و ذکر استغفار قرائت و قرآن به سر گرفته می شود./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات