۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۰۵۴۵۳
گشتی در دنیای نشر(۲)؛

ابعاد آموزشی پیام‌های بازرگانی ماهواره بر خانواده‌ها

فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی نوشت: بسیای از سازندگان فیلم‌ها مستهجن، از نظر شخصیتی دچار اختلال روانی هستند و با هدف آسیب‌رساندن به خانواده، چنین برنامه هایی را می سازند.
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از خلأهای جامعه امروزی، عدم آموزش شیوه زندگی به فرزندان از سوی خانواده‌هاست. این مسأله، به ویژه برای فرزندانی که زندگی مشترک تشکیل داده‌اند، بسیار نگران کننده است و باعث بروز آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی شده و چه بسا همین مسئله به ظاهر کوچک؛ سبب فروپاشی زندگی زوجین جوان در همان سال‌های ابتدایی زندگی مشترک باشد.

 امروز بر اساس تحقیقات و آمارهای اعلام شده از مراجع قضایی، مشکلات جنسی یکی از دلایل طلاق است. بسیاری از زوجها، مشکلاتی که در رابطه با زناشویی به وجود می‌آید و عمدتا ناشی از عدم آموزش در خانواده است، را جدی نمی‌گیرند و برای درمان آن به متخصص مراجعه نمی‌کنند و یا بسیاری از زوج ها به ویژه زوج‌های جوان، تصور درستی از ازدواج و رابطه جنسی ندارند و با یک سری ذهنیت‌ها غیر واقعی و ساختگی، زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند.

بنابراین، خلأهای آموزشی پیش از ازدواج، باعث می‌شود که زوج ها به روابط جنسی سالم و درست، هیچ ذهنیتی نداشته باشند و همین خلأهای آموزشی تبدیل به فرصتی می‌شود تا سودجویان و صاحبان رسانه‌های مسموم، از طریق  تولید فیلم یا پیام‌های تبلیغاتی، تصاویر نادرستی را از روابط جنسی به زوج‌ها آموزش دهند و نوعی تحریف سراب‌گونه، را برای اطلاعات درست می‌شو د و در واقع پرده‌ای از ابهام روی اطلاعات درست را می‌پوشانند.

شبکه‌های زیادی در ماهواره وجود دارند که بدون دریافت هیچ گونه هزینه از مخاطب، تصاویر نامناسب، انحراف‌گونه و هنجار شکنی را در اختیار عموم قرار می‌هند.

برخی از روان‌شناسان بر این باورند که بسیای از سازندگان فیلم‌های مستهجن، از نظر شخصیتی دچار اختلال روانی هستند و با هدف آسیب‌رساندن به خانواده، چنین برنامه‌هایی را می‌سازند و این مصداق بارز تهاجم فرهنگی به جوامعی است که دارای هنجارها و قواعد زندگی سالم و مطلوبی است./۹۹۸/ت۳۰۳/س

منبع: فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی، شماره ۱۴؛ تأثیر پیام‌های بازرگانی بر تغییر روابط میان فردی زوجین؛ شمس الله مریجی، حکیمه احسانی.

ارسال نظرات