۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۰۵۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

مصرف کالای داخلی مانع تحقق اهداف دشمنان نظام می شود

رییس دانشگاه قم با بیان این که استفاده از کالای خارجی که مشابه داخلی آن در وجود دارد به اقتصاد کشور ضربه‌ای بزرگ می زند، گفت: ملت بزرگ ایران با استقامت و پایداری می‌توانند با خرید کالای داخلی مانع تحقق اهداف دشمنان نظام شوند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با سران قوا و مسؤولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که از جمله آن نکات اهمیت بالای تلاش، استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اهداف انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، با قرائت آیه « فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ»، ابراز داشت: ایستادگی در برابر دشمنان یک آموزه قرآنی است چرا که خداوند متعال در آیه 112 سوره هود خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرموده است؛ همان گونه که دستور یافته‌ای به همراه کسانی که توبه کرده‌اند و همراه تو هستند ایستادگی کن.

وی با اشاره به این که واژه صبر در آیات و روایات متعدد به معنای استقامت و پایداری آمده است، تصریح کرد: به طور طبیعی بشر برای رسیدن به اهداف خود با موانع مختلفی روبرو می‌شود و ضروری است تا در برابر آن موانع ایستادگی کند از این رو مردم ایران برای تحقق پیشرفت اقتصادی در کشور باید در برابر استعمارگران و سلطه طلبان استقامت کنند.

 نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل موانع مختلفی برای عدم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به وجود می‌آورند و از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند تا مسؤولان به جای تولید کالا در داخل کشور، آنها را از خارج وارد کنند.

وی در ادامه گفت: بی‌تردید مصرف کالای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد کار درستی نیست، چرا که چنین کاری به پیشرفت اقتصادی کشور ضربه‌ای بزرگ خواهد زد. بنابراین ملت بزرگ ایران با استقامت و پایداری می‌توانند با خرید کالای داخلی مانع تحقق اهداف دشمنان نظام شوند.

رییس دانشگاه قم، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برخی می‌گویند کیفیت کالای خارجی بهتر از کالای داخلی است اما باید توجه داشت که استفاده از کالای داخلی می‌تواند مشوق بزرگی برای تولید کنندگان داخلی باشد تا بتوانند کالایی با کیفیت و ارزان تولید کنند.

وی با بیان این که در هنگام ضرورت باید اقدام به واردات کالا از کشور‌های خارجی کرد، افزود: واردات کالا در صورتی که مشابه آن در داخل کشور تولید نشود مانعی ندارد اما زمانی که یک کشاورز هموطن محصولات با کیفیتی تولید می‌کند چه لزومی دارد محصولات کشاورزی خارجی وارد کشور شود؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، تصریح کرد:‌ در تمام زمینه‌ها باید از واردات جلوگیری کرد، از این رو در زمینه مسائل فرهنگی نیز باید از داشته‌های غنی خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی و ولنگاری فرهنگی به شدت از فضای حقیقی و فضای مجازی وارد کشور می‌شود، بنابراین ضروری است تا در برابر مظاهر فرهنگ غربی همچون بی‌حجابی و بی‌مبالاتی ایستادگی کرده و از ورود چنین فرهنگی به داخل کشور جلوگیری کنیم تا فرهنگ، آداب و اصول فرهنگی و اسلامی مردم ایران حفظ شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند در آیه‌ای به صراحت فرموده است که استقامت کنندگان را حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در صورتی که در برابر ورود مظاهر و فرهنگ غربی به کشور ایستادگی کنیم، بی‌تردید خداوند نیز به ما عنایت کرده و ما را یاری خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که تهاجم فرهنگی همچون سیل خطرناکی ویرانگر است، اظهار داشت: سیل خاصیتی تهاجمی دارد از این رو به محض آن که کوچک‌ترین راه نفوذی بیابد آن را بزرگ‌تر می کند و در نتیجه هر آنچه در مسیرش باشد نابود خواهد کرد. بنابراین از همان ابتدا ضروری بود تا در مقابل سند2030 ایستادگی شود.

رییس دانشگاه قم، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ کاری به آن نداریم که دولت کدامیک از بند‌های سند 2030 را پذیرفته است یا کدامیک را نپذیرفته است، مسأله آن است که آیا ما برنامه‌ای برای نهاد آموزشی و تربیتی کشور نداریم که غرب برای ما تعیین تکلیف کند؟/878/ت۳۰۲/ج۱

ارسال نظرات