۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۰۵۶۲۸
آیت الله علما:

استکبارستیزی جزئی از دستورات شریعت الهی است

آیت الله علما با اشاره به اینکه استکبارستیزی جزئی از دستورات شریعت الهی است، گفت: سران سه قوه و افرادی که مسؤولیت دارند باید نسبت به هر تصمیمی که شائبه بیگانه بودن آنها با اسلام و انقلاب را داشته باشد پرهیز کنند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، ابراز داشت: انسان های متقی نفوس پاک و روح طیبه ای دارند ماه مبارک رمضان را با جان و دل درک کرده و می فهمند، حضرت علی(ع) خود را خدمتگزار مسلمانان می دانست و حاجات خفیه ای داشت و همواره زبان خیر و ادب را در زندگی را سرلوحه کار خود قرار می داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به شهادت مجاهدان اسلام در سال ،44 اظهار داشت: پاسداری این شهدا از اسلام با ارزش است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: از تمام دستگاه های امنیتی تشکر می کنم زیرا امنیت کشور بی بدیل و مثال زدنی است، نیروهای نظامی و انتظامی با تمام وجود از انقلاب و اسلام پاسداری می کنند.

وی در ادامه افزود: علمای اهل سنت با محکومیت اتفاقات تروریستی اخیر به دشمنان نشان دادند که مدافع اسلام و انقلاب هستند.

این مسؤول گفت: اسلام آنقدر با ارزش است که سیدالشهدا(ع) خود را فدای اسلام کرد، امام خمینی(ره) فرمود اگر همه شهید شوند باید اسلام زنده و باقی بماند.

آیت الله علما با اشاره به شهادت دکتر چمران، بیان داشت: این شهید صندلی مجلس را ترک کرد و به سمت جبهه های حق علیه باطل و نگه داری اسلام حرکت کرد و اینگونه ماندگار شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن روز جهاد کشاورزی، تأکید کرد: صرفه جویی در بین جامعه باید به عنوان فرهنگ ایجاد شود.

آیت الله علما با  اشاره به روز قدس، ابراز داشت:  روز قدس مقدمه تشکیل حزب مستضعفین در عالم است، بنابراین باید در این روز حضور جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: امام علی(ع) درباره پیامبر(ص) می فرماید رسول خدا همچون پزشکی دستور می دهد و جامعه را هدایت و راهنمایی می کند، بیانات رهبر انقلاب نیز جنبه هدایت دارد و باید با جان دل پذیرای بیانات رهبر انقلاب بود و آنها را چراغ راه قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: نباید با تقسیم کردن مردم کار بزرگ ملت را در انتخابات خراب و ضایع کرد، بیش از 40 میلیون در پای صندوق های اخذ رأی به انقلاب و نظام اسلامی رأی دادند، رییس جمهور و مسؤولان جزء شاخ و برگ نظام هستند و در واقع مردم به انقلاب و اسلام رأی دادند، مسؤولان تلاش کنند اعتماد ایجادشده از بین نرود.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه ادامه داد: سران سه قوه و افرادی که مسؤولیت دارند باید نسبت به هر تصمیمی که شائبه بیگانه بودن آنها با اسلام و انقلاب را داشته باشد پرهیز کنند.

آیت الله علما اظهار داشت: شهدا جان خود را فدا کردند تا اسلام ناب محمدی اجرایی شود، مسؤولان شائبه بیگانه بودن اسلام را در جامعه ایجاد نکنند و با التزام به نظام، اسلام محمدی را در جامعه اجرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: منافع ملی ما نباید تحت تأثیر خارج از کشور قرار گیرد، باید بر توانایی و ظرفیت داخلی کشور تکیه کنیم تا تحت تسلط دشمنان قرار نگیریم.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: سند 2030 سندی غربی و خارجی است، بنابراین نباید ملت ایران زیر بار دستورات کفر بروند، رهبر انقلاب هیأت نظارت برجام را فراخواند و مطالبی را به آنها گوشزد کردند و قوانینی را به صورت مکتوب مشخص کردند.

وی تأکید کرد: پس از برجام دشمنان علیه ایران تحریم ها را شروع و هجمه ها را ایجاد کردند البته تحریم ها سبب پیشرفت و رشد انقلاب اسلامی می شود، ساخت موشک ها و تجهیزات نظامی حاصل تحریم های دشمنان انقلاب است.

آیت الله علما در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: مسؤولان از صحبت های دوپهلو خودداری کنند زیرا سبب فتنه خواهد شد، آمریکایی ها بدانند نظام اسلامی از مواضعی همچون ظلم ستیزی و پاسداری از فلسطین دست بر نخواهد داشت، استکبار ستیزی جزیی از دستورات شریعت الهی است./857/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات