۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۰۶۰۳۴
پاسخ سهیل اسعد به سؤالات پویش حمایت از مبلغان دینی؛

تبلیغ بین الملل نیازمند حضور جدی طلاب و برنامه ریزی دقیق حوزه است

سهیل اسعد تبلیغ در عرصه بین الملل را دارای خلأ های فراوان و راه حل آن را حضور جدی مبلغان و برنامه ریزی حوزه در این عرصه می داند.
سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سهیل اسعد در پاسخ به سؤالات مبلغان در پویش حمایت از مبلغان دینی در زمینه بایسته های تبلیغ دینی در عرصه بین الملل گفت: خلأهای فرهنگی فراوان احساس نیاز به مبلغ را در تمامی قاره ها دوچندان کرده است.

مبلغ عرصه بین الملل ادامه داد: در تمامی کشورهایی که تاکنون فعالیت داشته ام هیچ کشوری را مشاهده نکرده ام که از مبلغ بی نیاز و یا احساس رضایت داشته باشد بلکه در تمامی کشورها نیاز به مبلغ فراوان است زیرا یا اصلا مبلغ وجود ندارد یا کم است و یا مستمر نیست و یا مبلغ برای برخی عرصه ها است نه تمامی عرصه ها.

وی اضافه کرد: به طور کلی می توان گفت نیاز فراوانی به مبلغان فعال مستقر در تمام دنیا وجود دارد و نخستین گام در عرصه تبلیغ بین الملل پر کردن این خلأ است؛ تبلیغ موردی نیست که بتوان با کمک مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن را برطرف کرد؛ خلاهای تبلیغ فقط با حضور مبلغ معالجه می شود به عبارت دیگر خلأهای موجود در برخی عرصه ها را می توان با کمک گرفتن از عرصه دیگر برطرف کرد اما ایمان مؤمنین نیازمند تبلیغ است و همان فلسفه ای که از سوی خداوند برای ارسال پیامبران وجود داشت در عصر غیبت نیز پابرجا است بنابراین روحانیان باید فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سهیل اسعد با اشاره به پیامد خلأهای تبلیغی در عرصه بین الملل، تصریح کرد: ضعف در مسائل فرهنگی فقط در ظاهر امت اسلامی تأثیر ندارد بلکه آثار آن در عمق و باطن امت اسلامی نیز قابل مشاهده است به عنوان مثال در بسیاری از مناطق که اصالتا شیعه بوده اند امروزه نسل دوم و سوم آنها هویت اسلامی خود را از دست داده و حتی دین دیگری را نیز انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: نابودی دین، از آثار سلبی و منفی خلأ فرهنگی در دنیا به شمار می رود؛ امروز باید شیعیان را نجات داد و هویت اسلامی را حفظ کرد زیرا دین شیعیان در حال تضعیف است؛ کم کاری و کم همتی ما مبلغان از عوامل ایجاد چنین مواردی به شمار می رود.

این مبلغ فعال در عرصه بین الملل طلاب علوم دینی را به جدیت و همت مضاعف در عرصه تبلیغ توصیه و تاکید کرد: فقط کافی است جایگاه تبلیغ در میان ما مبلغان مهم تر شود و همت ما نیز افزایش پیدا کند و احساس کنیم تبلیغ یک مسؤولیت  مهمی است که باید آن را ادا کرد.

وی در پایان با مقایسه تطبیقی وضعیت تبلیغی طلاب شیعه و اهل تسنن بیان داشت: در ایامی که به تعداد انگشت شماری از میان طلاب شیعه به کشورهای خارجی برای تبلیغ اعزام می شوند از طلاب اهل تسنن بیش از 20 نفر به کشورهای خارجی اعزام می شوند در حالی که افراد مستعد فراوانی در حوزه علمیه وجود دارند اما نیازمند مدیریت قوی است و حوزه علمیه نیز باید در این زمینه برنامه ریزی دقیقی انجام دهد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات