۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۰۶۱۳۳
سردار سلیمانی:

برنامه های پیش بینی شده برای راهیان نور غرب و شمال غرب ارتقا می یابد

رییس کمیته زائرین ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت : امسال از نظر کمی و کیفی برنامه های پیش بینی شده برای راهیان نور غرب و شمال غرب ارتقا می یابد.
سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار یعقوب سلیمانی رییس کمیته زائرین ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره راهیان نور غرب و شمال غرب کشور اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان و از حدود دهم تیر، راهیان نور غرب و شمال غرب آغاز می شود و با برنامه ریزی هایی که شده، برگزاری رزمایش رزمی فرهنگی در استان های کرمانشاه و آذربایجان غربی را هم برای زائران خواهیم داشت.
وی افزود: بستر سازی لازم را برای استفاده از راویان بومی مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب را انجام داده تا امسال شاهد بکارگیری این افراد به عنوان راوی در مناطق یاد شده باشیم.
سردار سلیمانی در ادامه با بیان اینکه امسال از نظر کمی و کیفی برنامه های پیش بینی شده برای راهیان نور غرب و شامل غرب ارتقاء می یابد عنوان کرد: در خصوص افزایش ظرفیت های شب ماندگاری، ظرفیتی جدید در سرپل ذهاب ایجاد کردیم که در حال تقویت آن هستیم، علاوه بر این در سردشت نیز ظرفیتی ایجاد شده که باید تجهیز شود، همچنین یک ظرفیت اسکانی 450 نفری هم در بانه پیش بینی شده که در مجموع 25 هزار نفر در غرب و شمال غرب ظرفیت شب ماندگاری داریم البته در این منطقه باید به حدی برسیم تا همان گونه که در جنوب از نظر زیست مشکلی نداریم، این موضوع هم در غرب و شمال غرب اتفاق بیفتد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به لحاظ زیر ساخت های لازم برای افزایش شب ماندگاری در مناطق غرب و شمال غرب با امکانات جنوب کشور فاصله داریم تصریح کرد: برای اینکه مشکل زیست در این مناطق را نداشته باشیم،  هدف گذاری شده تا به صورت 100 درصد امکانات زیست را در این مناطق افزایش دهیم بر این اساس امسال حدود 1100 نفر افزایش زیست خواهیم داشت.

رییس کمیته زائرین ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته زائرانی که با خودورهای شخصی به این مناطق سفر می کنند را سازماندهی و هدفمندتر شده خواهیم داشت گفت: امسال علی رغم محدودیت اعتباری که وجود دارد پیش بینی می کنیم امسال 10 تا 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش زائر را در مناطق عملیاتی غرب و شامل غرب داشته باشیم البته اگر مسأله خاصی بوجود نیاید.
وی سپس در خصوص تشویق رانندگان اتوبوس های زائران راهیان نور مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هم اظهار داشت: برای اینکه رانندگان اتوبوس های زائران راهیان نور به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند، برای فرهنگ سازی و تشویق رانندگان اتوبوس های شرکت جوان سیر ایثار که حادثه نداشتند، این افراد را برای زیارت عتبات، به کربلا اعزام می کنیم و در صدد آن هستیم این را به زائر رانندگان نیز تعمیم دهیم./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات