۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۸۳۰
سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد:

شبکه اجتهاد به دنبال ادبیات ژورنالیسمی سالم، پرتحرک و اثرگذار است

واقعی با اشاره به اینکه شبکه اجتهاد به دنبال ادبیات ژورنالیسمی سالم، پرتحرک و اثرگذار است، گفت: امروز دوره رسانه ای متوسط گذشته است و باید کار فرهنگی و رسانه ای متوسط را تعطیل کرد چرا که در واقع حیف و میل بیت المال است و بیشتر افراد را از فضای علمی و دینی می راند.
انتصاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه واقعی، مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی نژاد وابسته به دفتر تبلیغات خراسان رضوی و سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد، پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه خود گفت: در شبکه اجتهاد با دومؤلفه فقه و رسانه سروکار داریم؛ فقهی که منشور زندگی بوده و اداره همه ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را در همه ابعاد و ساحت ها برعهده دارد و قرار است با یک نگاه کل نگرانه و مماس با مسائل مردم، نیاز مردم، دولت و حاکمیت را مرتفع کند و حضور در زمان داشته باشد.

وی افزود: بعد رسانه نیز بستر عمومی شدن و پیدا کردن مسائل است؛ شبکه اجتهاد برای اینکه به یک ادبیات ژورنالیسمی سالم، پرتحرک، پرشتاب، اثرگذار و استوار برسد باید یک سری مؤلفه ها را رعایت کند.

ژورنالیسم علمی، پدافند غیرعامل در برابر جریان های فکری و فرهنگی است

واقعی، عرضه مسائل در ابعاد مختلف به فقها و دانشوران فقهی جهت پاسخ به مسائل نوآمد، ایجاد سرخط های تازه تا رسیدن به ایده و نظریه در مسأله یابی و سوژه یابی و سوزه سازی، ادبیات متمایز در عرصه ژورنالیسم علمی، نگاه حرفه ای توأم با ژرف نگری و پرهیز از خط شکنی های کور، دفاع حجتمند از دین و جریان فقاهت و امتداد عملی و اجرایی به همه ظرفیت های فقه را از مؤلفه های فعالیت اثرگذار شبکه معرفی کرد و گفت: در واقع ژورنالیسم علمی، پدافند غیرعامل در برابر جریان های فکری و فرهنگی است که امروز شاهد ظهور و بروز آن ها هستیم.

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد ادامه داد: شبکه اجتهاد در گستره وسیع فقه و با شناخت کامل و جامع موضوع حتما موضع مند عمل کرده و صرفا بازتابش نخواهد داشت.

کار فرهنگی رسانه ای متوسط ، حیف و میل بیت المال است

وی با اشاره به تکثر رسانه ها و عدم اقبال مخاطبان تصریح کرد: امروز دوره رسانه ای متوسط گذشته است؛ کار فرهنگی و رسانه ای متوسط را باید تعطیل کرد چرا که در واقع حیف و میل بیت المال است و بیشتر افراد را از فضای علمی و دینی می راند.

واقعی خاطرنشان کرد: ما نیازمند یک نگاه پخته،عمیق، استوار و پرتحرک هستیم و این اتفاق شدنی نیست مگر با یک نگاه منسجم، جامع نگر و کل نگر به شرایط روز و رسانه و جامعه؛ باید درست هدف گیری و از کلی گویی و هدف گزاری ناقص پرهیز کنیم.

سردبیر ارشد شبکه بین المللی اجتهاد یادآور شد: یک رسانه در هر سطحی که هست باید دیده شود و صدای رسا و حرف و نگاه تازه خود را با انضباط فکری به مخاطب عرضه کند در حالی که اکنون دچار نوعی کرختی، کندی، عدم تحرک و تدوین های معیوب در عرصه های فرهنگ، هنر و رسانه شده ایم و این بسیار دردآور است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به سرعت پیش می رود و تا حد زیادی فضای مکتوب را تحت الشعاع قرار داده است، افزود: فضای مجازی به شدت سخت و نفس گیر بوده و فعالیت در آن نیازمند هوشمندی، تدبیر و تردستی است.

واقعی ادامه داد: ژورنالیسم علمی حتما باید دانش وسیع، وسعت نگاه، قدرت کشف و بازکشف ادبیات متناسب با موضوع، میدان دیدی وسیع و قدرت منظرگشایی در کنار ذهن متن گریز داشته باشد./930/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات