۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۰۶۹۴۶

تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار خوزستان

سردار علی پور با اشاره به راه اندازی ۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خوزستان گفت: طراحی تاریخ شفاهی و تدوین دانشنامه دفاع مقدس از فعالیت های در دست اجرای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خوزستان است.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار محمد علی پور، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خوزستان، شامگاه گذشته در سومین نشست هیأت امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که در بیت آیت الله موسوی جزایری برگزار شد، با بیان اینکه طرح باغ موزه دفاع مقدس خوزستان از سوی دکتر حجت از طراحان برجسته کشور صورت می گیرد، اظهار داشت: باغ موزه با حمایت های آیت ‌الله موسوی جزایری و استاندار خوزستان در حال شکل گیری است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به برگزاری چندین جلسه شورای دفاع مقدس خوزستان با مدیریت استاندار ابراز داشت: بنیاد حفظ آثار این جلسات را برای تدوین موضوع دفاع مقدس در استان برگزار کرد و براساس مصوبات شورا امروزه نهادها، ادارات و نیروهای مسلح با برنامه ریزی‌ های خاص به تدوین و جمع آوری نوشته های مربوط به نقش خود در دوران دفاع مقدس مشغول هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سطح شهرهای خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول و اهواز از سوی بنیاد برای تدوین آثار دفاع مقدس راه اندازی شده اند، تصریح کرد: ناب ترین آثار دفاع مقدس در مرکز فرهنگی آبادان یافت می شوند و نزدیک به ۲ تا ۳ میلیون سند از اسناد ناب دفاع مقدس در استان جمع آوری شده است.

 سردار علی پور با بیان اینکه در حال طراحی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان هستیم، افزود: در تاریخ شفاهی خاطرات رزمندگان و همه افراد فعال و حاضر در دفاع مقدس را جمع آوری می کنیم و نهضت جمع آوری خاطرات را در سطح استان تبیین می کنیم.

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس از دیگر اقدامات بنیاد است که تا الان دو هزار و ۵۰۰ مدخل آن تهیه گردید و مقاله نویسی مدخل ‌ها را از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهیم کرد تا از انحراف چنین آثاری جلوگیری و به عنوان ودیعه ای برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان یکدلی و همکاری دستگاه های استان برای به پایان رساندن پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده ‌اند تا کار را به نتیجه برسانیم./۹۴۵۶/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات