۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۰۸۲
تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد:

افزایش هواداری از مسأله فلسطین میان دانشجویان آمریکایی

یک تحلیلگر صهیونیستی درباره ایجاد فاصله عمیق میان هواداران سنتی رژیم صهیونیستی و ظهور و بروز نسل جدیدی از حامیان فلسطین در آمریکا به ویژه از قشر جوان هشدار داد.
آمریکا رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، «آماندا بورچل دان» تحلیلگر  صهیونیست در یادداشتی نوشت: دو دهه پیشتر، اگر از گروهی از آمریکایی ها می خواستم تا خانه ای ایتالیایی را توصیف نمایند، عبارتی همچون «باشکوه، غذا، آشپزی، مادرمحوری و خونگرمی» بر زبان ها جاری می شد. هنگامی که از همین افراد پرسشی در مورد خانه ای اسرائیلی مطرح می شد، توصیف این چنین بود: «مردان بی احساس، سختگیر، فوق العاده مذهبی، میانسالان ارتدوکس».

در سال 2005 و در سایه حملات یازده سپتامبر، گروهی تحت عنوان Brand Israel Group (BIG) موظف به بررسی تصویر  نهادینه شده از رژیم صهیونیستی در ناخودآگاه آمریکاییان شد. باور غالب جامعه  آمریکا از رژیم صهیونیستی، منطقه ای درگیر منازعه و مملو از بنیادگرایان دینی، و نه کشوری درخور گردشگری یا حتی حمایت بود.

فرن اوپنهایم، یکی از بنیانگذاران گروه برند رژیم صهیونیستی، در مصاحبه ای در بیت المقدس، تلاش این گروه صهیونیستی را شناخت ناخودآگاه مردم آمریکا پیرامون ماهیت رژیم صهیونیستی و وضع استراتژی های مناسب برای تغییر رویکرد آنان، عنوان نموده بود. اوپنهایم هنگامی زنگ خطر را به صدا در می آورد که آخرین نظر سنجی ها در آمریکا، از افت شدید محبوبیت رژیم صهیونیستی در میان دانشجویان آمریکایی و افزایش هواداری آنان از قضیه  فلسطین حکایت دارد.

برنامه های حمایت از رژیم صهیونیستی کارآمد نبوده و دانشجویان یهودی از حمایت خود از رژیم صهیونیستی، دست برداشته اند. فعالان حامی رژیم صهیونیستی که در کنفرانس هرتزلیا شرکت نموده اند، بر این باورند که پیش فرض های منفی پیرامون این رژیم با وجود پیشرفت های علمی و تکنولوژیک در اراضی اشغالی، به صورت روز افزونی در حال افزایش است.

هر چند مطالعه ی آمار نظرسنجی ها شاهد افزایش 14 درصدی شناخت از رژیم صهیونیستی، در طی سال های 2010 الی 2016 در میان عامه ی مردم آمریکا بوده است، اما دو واقعیت آماری بر نگرانی های حامیان رژیم صهیونیستی افزوده است. نخست آنکه این افزایش (از 23% به 37%) به معنای ترجیح دادن سیاست های رژیم صهیونیستی بر تلاش های صلح فلسطینی نبوده و از سویی اینکه همین آمار در میان دانشجویان آمریکایی از 50% به 34 درصد افت داشته است.

این آمار که برای جامعه حامی رژیم صهیونیستی  تکان دهنده به شمار می آید، باعث شده است، طراحی و اعمال استراتژی های جدید، بیش از پیش ضرورت خود را نشان دهند. فعالان صهیونیست امیدوارند سیاست گذاری نوین حمایت از رژیم صهیونیستی با تاکید بر مناسبات مستحکم واشنگتن و تل آویو و از سوی دیگر نشان دادن بعد انسانی و عاطفی زندگی در شهرهای سرزمین های اشغالی، بتواند بر تصویر منفی نقش بسته بر ذهن آمریکا تاثیر گذاشته و با گذشت زمان منجر به تغییر رویکرد آمریکاییان نسبت به رژیم صهیونیستی گردد./۸۴۷/ب102/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات