۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۵۰۷۳۹۰
امام جمعه نجف:

داعش ساخته رژیم صهیونیستی است

امام جمعه نجف اشرف خواستار عدم حمایت کشورهای استکباری از رژیم صهیونیستی شد و تصریح کرد: داعش از سوی رژیم صهیونیستی به وجود آمد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به سفر روزهای اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به کشورهای عربستان، ایران و کویت گفت: چنین سفرهایی موجب بازگشت عراق به جایگاه خود در کشورهای عربی و اسلامی می‎شود و نتایج مثبتی در کوتاه مدت و بلند مدت خواهد داشت.

حجت الاسلام قبانچی افزود: عراق ضمن اینکه باید استقلال خود را حفظ کند، نمی‎تواند نسبت به رویدادهای کشورهای عربی و اسلامی بی‎تفاوت باشد.

وی با اشاره به تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی جدایی از عراق بیان داشت: مردم کُرد خواهان زندگی در عراق بزرگ هستند. متاسفانه در چند روز اخیر برخی افراد سخنان تند و بی موردی علیه برادران کُرد عراقی زدند که همه آن‎ها را به شدت محکوم می‎کنیم و بر برادری بین قومیت‎ها تاکید وافری داریم.

امام جمعه نجف روز جهانی قدس را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را با هدف توجه و اهتمام بیشتر و مشترک جامعه اسلامی برای آزاد فلسطین، به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد تفرقه میان امت اسلامی جریان تروریستی داعش را بوجود آورد.

حجت الاسلام قبانچی پیروزی‎های اخیر مجاهدان عراقی در عملیات آزادسازی استان موصل و نابودی داعش در این کشور را موجب نگرانی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در حمله به مواضع داعش در منطقه دیر الزور و تغییر ولیعهد عربستان از مهمترین تحولات منطقه است.

وی خواستار عدم حمایت کشورهای استکباری از رژیم صهیونیستی شد و افزود: در روزهای آینده شاهد تحولات مثبتی به سود مردم آزاده جهان خواهیم بود.

امام جمعه نجف نسبت به افزایش سن ازدواج ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: تنها راه حل مقابله با سن بالای ازدواج دختران در عراق و کشورهای عربی افزایش ازدواج، کاهش طلاق و بهبود روابط زوجین است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات