۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۰۷۴۸۷
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

آمادگی ۱۰۰ پایگاه برای جمع آوری زکات فطره/ ۲۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام گفت: برای جمع آوری زکات فطره ۵۲ هزار پاکت در بین مردم توزیع می شود که روز عید سعید فطر به صندوق ها بیندازند و حدود ۱۰۰ پایگاه آمادگی برای جمع آوری زکات فطره دارند.
ضیا رضایی

ضیاء رضایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: یکی از کمالات روزه پرداخت زکات فطره است و فلسفه زکات فطره نیز این است که به دست نیازمندان برسد، امام صادق(ع) فرمودند که روزه با پرداخت زکات فطره تکمیل می شود همچنان که نماز با صلوات بر پیامبر اسلام(ص) کامل می شود.

وی با بیان اینکه زکات فطره شرایط خاصی دارد و می تواند به فقرا اهدا کرد، افزود: کمیته امداد حضرت امام با توجه به موافقت ولی امر مسلمین و مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 90  این کمیته متولی جمع آوری زکات فطره است؛ در کل زکات مال و زکات احشام و غلات همه به عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) است، امسال هم برای جمع آوری زکات فطره اقداماتی انجام شده و ما آمادگی دریافت زکات فطره مردم عزیز را داریم و با امانتداری مثل سال های گذشته به دست نیازمندان عزیز استان برسانیم.

رضایی خاطرنشان کرد: سال 95 در روز عید فطر در سراسر استان ایلام حدود 340 میلیون تومان زکات فطره جمع  آوری شده بود و پیش بینی امسال ما نیز این است که حدود 500 میلیون جمع آوری شود.

وی ادامه داد: بیش از هزار خانواده با فقر شدید شناسایی شده است و زکات به نیازمندترین افراد پرداخت خواهد شد، حدود 22 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، مصارف زکات فطره و اولویت آن با بیماران صعب العلاج و زمین گیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام با اشاره به برنامه های این کمیته در طول ماه رمضانع عنوان کرد: در ایام ماه مبارک چندین برنامه وجود دارد یکی طرح مفتاح الجنه یا بازدید از خانواده ها است و برکات زیادی دارد، طرح اطعام که در اولین روز ماه مبارک تا آخرین روز در دستور کار بوده و برنامه امسال ما 66 هزار نفر در ماه رمضان با کمک های مردمی و نذورات به این خانواده ها تقدیم می شود.

وی طرح اکرام ایتام را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در ماه رمضان دانست و گفت: ثبت نام از کسانی که حامی یتیمان می شوند و طرح محسنین از دیگر برنامه های خوب و با برکت در این ماه بود.

رضایی در ادامه یادآور شد: کمیته امداد در جذب خیرین موفق بوده است، در طرح  اکرام  ایتام بیش از 17 هزار حامی داریم که بیش از 3 هزار یتیم و محسنین تحت تکفل این حامیان قرار می گیرند و سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان به این خانواده ها کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام در پایان ابراز داشت: برای جمع آوری زکات فطره 52 هزار پاکت در بین مردم توزیع می شود که روز عید سعید فطر به صندوق ها بیندازند و حدود 100 پایگاه آمادگی برای جمع آوری زکات فطره دارند و بعد از جمع آوری سریعا بین خانواده ها توزیع خواهد شد./۸۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات