۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۰۸۳۴۸

حمله مسلحانه طرفداران سرخی به طلاب خارجی مدارس آیت الله سیستانی

استاندار نجف در اطلاعیه ای با تاکید برکنترل آشوب رخ داده در این استان، هدف اصلی آن را سرپوش گذاشتن عده‌ای بر پیروزی نیروهای نظامی عراق در موصل دانست.
ناآرامی های بوجود آمده در عراق از سوی هواداران الصرخی مدعی مرجعیت

به گزارش خبرگزرای رسا، پلیس نجف در اطلاعیه ای اعلام کرد: شب گذشته دهها نفر از منطقه «حی الحنون» و «حی الشرطة» به بهانه اعتراض به کاهش ساعات برق رسانی به منازل، دو خیابان مهم را مسدود و سپس عده ای با سوء استفاده از تظاهرات مردمی به سمت مردم و پلیس با سلاح گرم حمله کرده و یک نفر را کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کردند.

پلیس گفته است مهاجمان ناشناس همچنین به درب ورودی شهرک «مدینة العلم» که زیر نظر آیت الله سیستانی اداره میشود و مخصوص طلبه های خارجی است حمله کرده و با حمله به مکان حضور نگهبانان، تایرهای بزرگی را نزدیک  این شهرک به آتش کشیدند.

استاندار نجف هم در اطلاعیه ای با تاکید بر کنترل آشوب رخ داده، هدف اصلی آن را سرپوش گذاشتن عده ای بر پیروزی نیروهای نظامی عراق در موصل دانست.

منابع محلی می گویند اکثر حمله کنندگان به شهرک «مدینة العلم» از طرفداران «محمود الصرخی»، از مخالفان مرجعیت دینی نجف بودند که با حمل سلاح قصد ناامن کردن شهر مقدس نجف را داشتند.

نیروهای پلیس عده ای را برای تحقیق بازداشت کردند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات