۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۰۹۲۲۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد:

امنیت اخلاقی و اجتماعی درگرو نهادینه شدن امر به معروف است

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه اسلامی بدون نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر نیست.
حجت الاسلام هدایتی - رییس تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جلسه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای این دو فریضه الهی را در تمام عرصه‌های اجتماعی لازم دانست و از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی خبر داد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از بهترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه مستلزم نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است؛ چراکه این امر با ایجاد حساسیت جامعه در برابر اتفاقات آن جامعه می‌تواند در رشد و ارتقای امنیت اجتماعی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات و آسیب‌های متعددی در حوزه‌های فرهنگی در سطح بجنورد وجود دارد، گفت: با اولویت‌بندی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای رفع آن امیدواریم در قالب این شورا مهم‌ترین معضل را شناسایی کرده و با تعامل با دستگاه‌های فرهنگی برای رفع آن با استفاده از اقدامات فرهنگی اخلاقی اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به جایگاه ویژه هیئت‌های مذهبی در میان اقشار مختلف جامعه، به تأثیرگذاری آنها در جهت‌دهی فرهنگی جامعه اشاره داشت و تصریح کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی با توجه به کارکرد فرهنگی ویژه‌ای که دارند می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود باشد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی به‌نوعی اجتماع افکار و اندیشه‌های متفاوت مردم بوده و فرهنگ‌سازی در این بستر می‌تواند با موفقیت روبه‌رو شود؛ لذا تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی برای نهادینه کردن این فریضه اجتماعی الهی مورد تأکید است.

وی با اشاره به آیه قرآنی «اِنَّ اللّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتّی یغَیرُوا ما بِاَنْفُسِهِمْ»، اظهار کرد: خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آن‌که آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند که یکی از ملزومات این مهم اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام به معنای جامعه‌سازی، فضاسازی معنوی برای سوق دادن مردم به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های عقلانی و وحیانی و بسترسازی برای پرهیز مردم از زشتی‌ها و پستی‌ها و پلشتی‌ها که عقل و شرع آن‌ها را نمی‌پسندد، است.

وی گفت: روشن است در چنین جامعه‌ای که مردم بر اساس آموزه‌های دینی و بر اساس تعلیم و تربیت دینی، احساس مسؤولیت کنند چهره آن جامعه دلپذیر خواهد شد و خورشید معنوی بر آن جامعه پرتوافکن خواهد بود./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات