۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۵۰۹۲۵۵
سخنران مسجد مقدس جمکران:

دعای فرج توفیق ترک گناه و استغفار به ارمغان می آورد

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری با بیان این که فتنه ها در آخرالزمان بسیار فراوان می شود، گفت: یکی از فواید دعا برای اباصالح المهدی(عج) این است که توفیق ترک گناه و استغفار به انسان داده می شود.
عبدالحسین بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری شب گذشته در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران، به دعا برای فرج امام زمان(عج) تأکید کرد و گفت: یکی از راه هایی که انسان، امامی و اثنی عشری بماند، این است که موفق به دعا برای امام عصر(عج) شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در آخرالزمان گناه و فتنه بسیار فراوان می شود، اظهار داشت: در روایات است که فردی در فاصله میان نشست و برخواستن کافر می شود؛ صله ارحام به دروغ و تهمت و غیبت تمام می شود و مردم در خانه های هم خرید می کنند و در بازار تحویل می گیرند.

وی ادامه داد: فتنه های آخرالزمان به حدی است که جنس ها را گران و سبک می فروشند و معاملاتشان جز به گناه و حرام نیست و برای فروش اجناس خود به اهل بیت(ع) قسم دروغ می خورند؛ در قدیم افرادی را به عنوان نانوا انتخاب می کردند که زیارت عاشورا یا حدیث کسا را حفظ باشند و بدون وضو دست به خمیر نان نمی زدند.

سخنران مذهبی و مبلغ دینی افزود: در این دوران فتنه از شرق و غرب جهان را می گیرد و دعای غریق «یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک» سفارش شده است که باید زیاد خوانده شود، چون حفظ دین مثل نگه داشتن آتش بر کف دست است.

وی به دیگر ویژگی های پیش از ظهور اشاره کرد و گفت: در آخرالزمان افرادی که به زیارت عتبات می روند، مزمت می شوند؛ دعا برای فرج، فقر را از زندگی می برد و نسل فرد را عاقبت بخیر می کند و در ثواب زحمات 124 هزار پیامبر علیهم السلام شریک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در خطبه های نماز جمعه کوفه فرمودند، پدرم فدای آن کسی که آخر الزمان از بس مردم مرتکب گناه می شوند، از جامعه خود بیرونش می کنند و در بیابان ها تنها می شود.

وی دعای برای فرج را در همه امور وارد دانست و بیان داشت: از نشانه های آخرالزمان این است که مؤمنان در هنگام سفر، معامله، خارج شدن از منزل، پیش از نماز و بعد از نماز و در تمام اوقات برای ظهور حضرت حجت(عج) دعا می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شبهات مطرح شده درباره مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: برخی آگاهانه و ناآگاهانه، درس خوانده یا نخوانده، شبهاتی درباره این مسجد مقدس مطرح می کنند؛ علمای سلف ما ارادت خاصی به مسجد امام عصر(عج) داشتند و بسیاری از مشکلات خود را در این مسجد مقدس حل می کردند.

وی افزود: در مسجد مقدس جمکران که متعلق به امام زمان(عج) است، برای فرج ایشان حتما باید دعا کرد.

سخنران مذهبی و مبلغ دینی ابراز داشت: دعای برای سلامتی حضرت حجت(عج) در شب های قدر، در رکوع، سجود و قنوت و در نافله ها سفارش شده است؛ شب نیمه شعبان دعای ندبه وارد شده و اول و آخر هر ماه دعای ویژه برای فرج امام زمان(عج) آمده است؛ یکی از فواید دعا برای اباصالح المهدی(عج) این است که توفیق ترک گناه و استغفار به انسان داده می شود.

وی در پایان اظهار داشت: در صحف، انجیل، زبور، تورات و فرقان ذکر شده که امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد؛ حضرت بقیة الله(عج) از غنا و موسیقی، ربا دادن و ربا خوردن، نماز صبح قضا شدن، دروغ و تهمت و غیبت بدشان می آید؛ مراقب باشیم کاری نکنیم که امام زمان(عج) از ما ناراحت شود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
الهم عجل لولیک الفرج
0
0