۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۰۹۵۰۸
حجت الاسلام رضایی تهرانی:

انسان هرگز نباید خدا و هویت الهی خود را فراموش کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آمریکا با همه تحریمها، شرق و غرب با همه تهدیدها و داعشی ها و صهیونیست ها باهمه رجز خوانی هایشان بدانند ما متکی به کلمه الله هستیم، گفت: در حوزه درون نیز باید بر اساس ریل گذاری الهی حرکت کنیم.
رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که شیطان تلاش می کند تا با اهرمی انسان ها را زمین گیر کند، گفت: شیخ انصاری شیطان را در خواب می بیند که با انواع وسائل و ابزار آلات انسان های مختلف را به طرق مختلفی درگیر انحراف می کند.

وی ادامه داد: اینطور نیست که شیطان برای انسان فرسوده و پیر همان نسخه ای را تجویز کند که برای جوان برومند لبریز از شهوات و مطالبات درنظر گرفته و سیاستش برای زنان عرض اندام، برای تاجران حرام خوری و سیاست مداران رای دزدی است و اینگونه هر قشری از جامعه را بر حسب روش و معیار خود مورد فریب قرار می دهد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که اگر انسان خداوند را در همه مراحل زندگی و حیات حاضر و ناظر بر اعمال خود نبیند در طول سبک زندگی اش خداوند را با خط فاصله می پذیرد، خاطر نشان کرد: بی شک در این خط فاصله ها است که زمین می خورد؛ ما تو را می پرستیم و فقط از تو کمک می خواهیم تا با یاریمان از هرگونه خطوات شیطانی نجات پیدا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آمریکا با همه تحریمها، شرق و غرب با همه تهدیدها و داعشی ها و صهیونیست ها باهمه رجز خوانی هایشان بدانند ما متکی به کلمه الله هستیم و در حوزه درون نیز باید در همه ابعاد زندگی حضور خداوند را احساس کنیم و بر اساس ریل گذاری الهی حرکت کنیم، اظهار کرد: این بیان نورانی حضرت است که می فرماید برخی ها در مسیر خدا حرکت می کنند اما با اندک خطری که به آنان می رسد از درگاه خداوند متعال رویگردان می شوند.

وی با بیان این که رویگردانی از خداوند با کوچکترین خطری که رسید به سبب ارزشمندی نفس انسان به جای ذات اقدس الهی است، بیان کرد: اینگونه هر سو که هوای نفس انسان را می کشد حرکت می کند و این ادب مستمر الهی نیست.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که اینگونه افراد لحظه ای خداوند برایشان در اولویت بوده و پس از آن به هوای نفس متمایل می شوند، گفت: ممکن است لحظاتی در حرم امام رضا(ع) مودب به ادب الهی شود اما بیرون از حرم بی عفتی، بی عصمتی، بد حجابی و بی غیرتی تجلی می کند و بی خدایی در چنین شرایطی خود را نشان می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان این که انسان باید بکوشد در حوزه های مختلف حرکات منفی حاصل از رویگردانی انسان از خدا در زندگی بروز و ظهور پیدا نکند، تصریح کرد: انسان هرگز نباید خدا و هویت الهی خود را فراموش کند./864/۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات