۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۰۹۶۸۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رعایت حجاب و عفاف نشانگر سلامت نفس انسان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی رعایت حجاب و عفاف را نشانگر سلامت نفس دانست و گفت: بی‌عفتی در دنیا انسان را رسوا و خوار می‌کند و اهتمام به حجاب و عفاف سلامت نفس انسان را تضمین می‌کند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین عصر امروز در سومین نشست شورای عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب ریشه قرآنی دارد ما در ابتدا باید سیر شکل‌گیری حجاب را بشناسیم آنگاه بفهمیم ریشه آن کجاست و بر چه مبنایی استوار است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن حجاب و عفاف در کنار یکدیگر، افزود: پشت صحنه حجاب معنا و مفهومی به نام عفاف قرار دارد بدون عفاف صحبت از حجاب بدون معنا است هر انسانی ابتدا باید موضع خود را در برابر عفاف معین کرده سپس در خصوص حجاب سخن بگوید.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه پوشش و حجاب هر انسانی را با بینش عقلانی و گرایش ارادی او هماهنگ دانست و اظهار کرد: انسان با نوع پوشش خود علایق و تفکرات خود را به نمایش می‌گذارد باید باور کنیم که پوشش و حجاب هیچ گونه اختصاصی به بانوان ندارد تنها به دلایل خاصی برای بانوان با تاکید بیشتری عنوان شده است.

وی در ادامه رعایت حجاب و عفاف را نشانگر سلامت نفس دانست و ابراز کرد: بی‌عفتی در دنیا انسان را رسوا و خوار می‌کند و اهتمام به حجاب و عفاف سلامت نفس انسان را تضمین می‌کند، از این رو خداوند متعال به طور جدی از ما خواسته است در هر جایگاهی که قرار داریم موضع خود را درباره حجاب و عفاف معین کنیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه تقوا امری است که از بستر عبادت شکل می‌گیرد، تأکید کرد: تقوا در کلام الهی از بستر عبادت شکل گرفته است، بدون عبودیت و بندگی تقوا بی‌معنا است، زیرا تقوا تنها در بستر عبودیت خداوند متعال رشد کرده و انسان را به کمال می‌رساند، از این رو بدون عبادت تقوا تعطیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه عبادت را برخاسته از عقیده دانست و تصریح کرد: انسان در زندگی بر اساس عقیده خود عبادت می‌کند، این عقیده ممکن است پرستش پول، مقام، مادیات و یا پرستش شیطان باشد، از این رو دین به ما می‌گوید نباید فرصت بندگی خداوند متعال را در جهت پرستش دیگران و بت‌های طاغوتی ضایع کنیم.

وی در پایان گفت: نباید در حوزه عفاف و حجاب نگاه آمرانه و تکلیفی وجود داشته باشد بلکه باید با محبت و ابزارهای جذاب فرهنگ جامعه را نسبت به جایگاه حجاب و عفاف ارتقا داده و در این زمینه اقدامات عمیق فرهنگی و هویتی داشته باشیم تا همه بدانند که پوشش هر انسانی نشانگر هویت انسانی او است/873/.۱۰۲/ب2

ارسال نظرات