۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۰۹۷۶۸
امام جمعه موقت بیرجند:

امر به ازدواج بزرگترین معروف در جامعه است

امام جمعه موقت بیرجند امر به ازدواج را یکی از بزرگترین معروف ها در جامعه دانست و گفت: فراهم نبودن زمینه های ازدواج برای جوانان دلیل مناسبی برای بی عفتی و بی حیایی نیست و در صورت مهیا نبودن زمینه ازدواج باید عفت بورزیم.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علیجان دلدار، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: زنان باید عفت و حجاب خود را حفظ کنند زیرا رستگاری در حفظ عفت و حجاب است.

وی با بیان اینکه 21 تیرماه، روز حجاب و عفت است، گفت: متاسفانه امروز وضعیت حجاب در جامعه وضعیت مناسبی ندارد و باید همه افراد جامعه نسبت به حفظ حیا و عفت در جامعه حساس باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خانواده ها و مسؤولان باید چند نکته را در جهت حفظ عفت و حجاب و جلوگیری از بی حیایی مدنظر قرار بدهند، افزود: آگاهی بخشی و آموزش نسبت به مسأله حجاب و عفت، زمینه سازی جهت ازدواج ساده، تربیت درست بر محور حیا و عفت، امربه معروف و نهی از منکر و فراهم کردن زمینه های ازدواج از جمله نکاتی است که خانواده ها و مسؤولان باید رعایت کنند.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: مسؤولان باید با خرافاتی که در مسیر ازدواج قرار دارند مبارزه کنند و در جهت فرهنگ سازی برای ازدواج ساده گام بردارند.

وی امر به ازدواج را یکی از بزرگترین معروف ها در جامعه دانست و ادامه داد: فراهم نبودن زمینه های ازدواج برای جوانان دلیل مناسبی برای بی عفتی و بی حیایی نیست و در صورت مهیا نبودن زمینه ازدواج باید عفت بورزیم.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: دشمن با ترویج مسأله بی بند و باری سعی دارد جوانان را گمراه کند و آن ها را از مسیر درست خود منحرف کند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه شیطان در کمین است تا انسان ها را از راه تقوا و توبه خارج کند، اظهار کرد: عادت های ناپسند و زشت در زندگی بسیاری از نقشه های انسان را نقش بر آب می کند و نظر را از بین می برد.

وی با بیا بیان اینکه بی عفتی و بی حیایی، کم کاری، استفاده نا مناسب از بیت المال از جمله عادت های زشت و ناپسند است، افزود:  همچنین انجام کارهای نیک و زیبا، با نرمی صحبت کردن، داشتن صبر در مقابل مشکلات و خوب شنیدن از جمله عادات پسندیده است که در روایات به این عادات خوب سفارش شده است./۲۰۱/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات