۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۰۹۷۹۱
آیت الله نعیم ‌آبادی:

دشمنان باید به توان نظامی ایران پی ببرند

امام جمعه بندرعباس با اشاره به فرمان رهبر انقلاب به سپاه در تداوم ساخت موشک، گفت: دشمنان ایران در هر کجای جهان باید پی به توان نظامی ایران ببرند و تکلیفشان را بدانند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با تاكيد بر اينكه امر به معروف و نهی از منکر مبنای قانونی دارد و همه بخش های جامعه نیز ملزم به اجرای قانون و پایبندی به آن هستند گفت: اين دو فريضه الهي در دولت های مختلف مورد توجه کافی قرار نگرفته و انتظار می رود دولت پرچمدار آن باشد.

وی با تأکید بر اجرای واقعی این واجب الهی در جامعه افزود: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر همه آحاد مردم واجب بوده و تنها بر عهده نهاد و یا دستگاه خاصی نیست.

امام جمعه بندرعباس همچنين تصريح كرد: امر به معروف و نهی از منکر موفق ترین واجب است؛ در صورتی که آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را درست انتخاب کنند.

آيت الله نعيم آبادي با تاكيد بر مخاطب شناسی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بيان داشت: در این باره باید مخاطب خود را شناخت و بر اساس شناخت حاصله از روحیه و افکار وی امر به معروف و نهی از منکر کرد

وی با بيان اينكه در قانون اساسی کشورمان، اجراي امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دولت و مردم است تاكيد داشت: مردم باید دولت را و دولت باید مردم را امر به معروف کند و به ويژه در زمينه حجاب باید مسائل جدی‌تر گرفته شود.

نماينده ولي فقيه در هرمزگان با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به سپاه در تداوم ساخت موشک ابراز داشت: معظم له تأکید دارند که ساخت موشک جدی گرفته شود چون قدرت ما در توان موشکی بالاست و اين توان بالا در این حوزه، هوش را از سر دشمنان می‌ برد.

آيت الله نعيم آبادي در ادامه با تاكيد بر اينكه ترامپ باید بداند که اگر دست درازی به این آب و خاک کنند، ما هوش از سر آنان خواهیم برد افزود:‌ دشمنان ایران در هر کجای جهان باید پی به توان نظامی ایران ببرند و تکلیفشان را بدانند.

وي در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با انتقاد شدید از کیفیت آب شرب بندرعباس اظهار داشت: با توجه به اينكه همه مردم توان استفاده از آب معدنی یا دستگاه های تصفیه آب را ندارند، وزیر نیرو بايد نسبت به پروژه آب شیرین کن بندرعباس توجه بیشتری داشته و به وعده خود در این زمینه عمل کند.

امام جمعه بندرعباس با بيان اينكه آب بندرعباس بو می دهد و متعفن است تاكيد كرد: چرا به داد مردم نمی‌رسید؟ من از نمایندگان استان در مجلس و استاندار هرمزگان می‌خواهم که در زمان سفر رييس جمهور و وزرا به هرمزگان برای آنها آب معدنی نخرید بلکه جلوی آنها از همین آب متعفن بندرعباس را بگذارید تا بدانند که مردم چه می‌ کشند و چه آبی مصرف می‌ کنند و اگر مسؤولان نیامدند از این آب برای آنان بفرستید تا بخورند و بدانند.

آيت الله نعيم آبادي در ادامه با بیان این که حرف اول بعد از هوا، آب آشامیدنی برای مردم است، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌ کنم که به این مسأله بیشتر اهتمام ورزند و پیگیري کنند، چرا که همه پول خرید آب معدنی را ندارند.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن روز حجاب و عفاف (21تیر) تصریح کرد: تضعیف امر به معروف و نهی از منکر موجب شده گاهی متدینین در مواردی مانند تذکر درباره بی حجابی، مورد بی احترامی قرار بگیرند.

پرداخت ماليات نسبت به خمس ارجحيت دارد

وي با تاكيد بر اينكه نجات دولت در زمينه اقتصادي نيازمند پرداخت ماليات است گفت: مشمولان ژرداخت ماليات در اين راستا كوتاهي نكنند چراكه پول به منزله خون در رگهاي جامعه است و با ژرداخت به موقه ماليات، خون را در رگهاي جامعه جاري سازند.

آيت الله نعيم آبادي با تاكيد بر اينكه خمس را بايد بعد از ماليات پرداخت تصريح كرد:‌ اين مهم بيانگر اهميت پرداخت ماليات در كشور است، خمس يك واجب الهي است اما بايستي نخست ماليات پرداخت و سپس در صورت دارابودن توان لازم، نسبت به پرداخت خمس اقدام كرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاكيد بر ضرورت پرداخت مالیات قانونی، از کسانی که مالیات می‌گیرند نیز خواست تا جانب احتیاط را رعایت کنند و توان مردم را در نظر بگیرند.

وي تاکید کرد: هر چند این موارد رعایت می شود ولی باید جانب احتیاط نگاه داشته شود تا مبلغی بیش از آنچه تکلیف شده از مردم گرفته نشود./۲۰۱/۸۵۱/ب۱

ارسال نظرات