۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۹۵۶
امام جمعه محمودآباد:

ترویج فرهنگ ابتذال و فساد در کشور رویکرد اصلی شبکه های ماهواره ای است

امام جمعه محمودآباد گفت: امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمنان از گسترش شبکه های ماهواره ای و برنامه های ضد اخلاقی، ترویج بی بندوبازی و بی عفتی در جامعه است.
امام جمعه محمود ‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در نشستی که با موضوع «عفاف و حجاب» در این شهرستان برگزار شد، مسأله عفاف و حجاب را یک امر فطری و ریشه ای دانست و گفت: خدشه دار کردن این مسأله مهم دینی از اهداف و برنامه های دشمنان اسلام است.

وی با بیان این که در طول تاریخ همواره دشمنان و بدخواهان اسلام برای نبودی و از بین بردن اسلام ناب و حقیقی تلاش های بسیاری کردند، افزود: در این مسیر خون های پاک بسیاری به زمین ریخته شده و از خودگذشتگی های زیادی صورت گرفته است.

امام جمعه محمودآباد از عفاف و حجاب به عنوان یکی از باورهای اصیل و مهم دینی یاد کرد و با بیان این که این ارزش دینی پیامدهای مثبت اجتماعی و اخلاقی بسیاری در جامعه با خود به همراه دارد، بیان داشت: تضعیف این ارزش در جامعه تبعات منفی بسیاری با خود به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران، رعایت عفاف و حجاب را یک تکلیف الهی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رعایت این ارزش مهم دینی همچون سدی از کرامت و شخصیت زن در برابر هر گونه ناهنجاری حراست خواهد کرد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که امروز در سایه عدم توجه به اخلاق و مباحث دینی در غرب شاهد بروز معضلات و بحران های گسترده فرهنگی و اخلاقی در کشورهای اروپایی هستیم، تصریح کرد: امروز تنها راه عبور غرب از بحران های اخلاقی به وجود آمده تمسک به ارزش های دینی و اخلاقی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که زن در غرب به ابزاری برای خرید و فروش و کارهای اقتصادی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: جایگاه زن در جوامع غربی امروز به پایین ترین حد ممکن تنزل یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه غربی ها به زن همچون نگاه آنها به یک کالای تجاری است، تصریح کرد: در دنیای غرب هر روز که می گذرد از ارزش و کرامت زن کاسته می شود و این بسیار نگران کننده است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که اسلام به زن کرامت و شخصیت بخشیده است، خاطرنشان کرد: امروز بانوان در جامعه اسلامی در سایه حفظ عفاف و حجاب از یک جایگاه و کرامت انسانی بالایی برخوردار هستند و این مسأله نشان دهنده اهمیت جایگاه زنان در اسلام است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ارزش و احترامی که در دین مبین اسلام برای زنان دیده شده در هیچ یک از ادیان الهی وجود ندارد، بیان داشت: اسلام با تأکید بر حفظ عفاف و حجاب از سوی بانوان، این قشر اثرگذار جامعه را در بالاترین سطح ممکن ارتقاء داده است که در دیگر جوامع دیده نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند تا این جایگاه رفیع را با ترویج بی اخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی تضعیف و خدشه دار کنند، خاطرنشان کرد: بی عفتی و بدحجابی محصول وارداتی دنیای غرب به کشورهای اسلامی به ویژه کشورمان است که باید با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ریشه کن شود.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که غرب با گسترش شبکه های ماهواره ای تلاش می کند تا فرهنگ ابتذال و بی اخلاقی را در جامعه ایرانی گسترش دهد، بیان داشت: امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمنان از گسترش شبکه های ماهواره ای و برنامه های ضد اخلاقی آنها، ترویج بی بندوبازی و بی عفتی در جامعه است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که متأسفانه امروز بخشی از جامعه ما درگیر سبک زندگی غربی شده که باید برای خروج از این وضع فکری اساسی شود، تصریح کرد: گسترش روز افزون فرهنگ غرب در جامعه اسلامی نگران کننده است و نباید بگذاریم این روند افزایشی ادامه پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کنند جامعه اسلامی را از درون بی هویت کنند، خاطرنشان کرد: استحاله فرهنگی یکی از مهم ترین اهداف بدخواهان انقلاب اسلامی است که سال ها است با سرمایه گذاری کلان در عرصه فرهنگی دنبال می کنند.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که مسأله فرهنگ موضوعی مهم و ریشه ای در کشور است که از مباحث دیگر حائز اهمیت تر است، بیان داشت: متأسفانه آن طور که شایسته است نسبت به این مسأله مهم دغدغه جدی از سوی برخی مسؤولان و متولیان امر وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که هجمه های فرهنگی هر روز به شیوه ای جدید از سوی دشمنان دنبال می شود، خاطرنشان کرد: گسترش هدفمند و اثربخش مبانی دینی در جامعه بهترین راه جلوگیری و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بانوان در جامعه اسلامی باید با الگو قراردادن حضرت فاطمه (س) در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گام بردارند، تصریح کرد: این بانوی نمونه اسلام بهترین الگو برای زنان در جامعه جهانی است.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که دشمن در تلاش است با برنامه ریزی دقیق ساختار فرهنگ بی حجابی را در جامعه اسلامی پایه گذاری کند، گفت: حمله به ارزش های دینی و انقلابی جامعه اسلامی امروز یکی از راهبردهای مهم بدخواهان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که امروز شاهد تولید انبوه غرب در عرصه فرهنگی علیه اعتقادات دینی و ارزشی جامعه اسلامی هستیم، تصریح کرد: دین مبین اسلام در همه عرصه ها کامل ترین و بهترین برنامه ها را ارائه کرده که در مسأله حجاب نیز شاهد ارائه کامل نگاه از سوی اسلام ناب هستیم.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که موضوع حجاب برخواسته از اعتقادات دینی و ارزشی بانوان در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: فطرت انسان ها با برهنگی و بدحجابی سازگار نیست و این مسأله مهم در نگاه اسلام ناب  مردود است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که جریان عفاف و حجاب یکی از سرفصل‌های مهم مورد هدف دشمنان قدیم و جدید اسلام خاصه در کشورهای انقلابی بوده است، گفت: ریشه این فتنه‌ها و طراحی‌ها از سوی اردوگاه غرب و جریان هوچی‌گری، بی بندوباری و لاابالی‌گری هدایت می‌شود.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که جریان مقابله با دین، دین‌مداری و پاکی نسل‌های کشورهای اسلامی همواره به عفت و پاکدامنی زنان مسلمان طمع ورزیده اند، ادامه داد: جریان پیچیده این توطئه حال و روز فعلی حجاب و پاکدامنی در کشورهای اسلامی است./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات