۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۰۹۹۷۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر مطرح کرد؛

نبود اعتبارات مصوب و کافی در فعالیت های دینی و مذهبی

حجت الاسلام رویوران گفت: کمبود اعتبارات و بودجه مصوب جهت فعالیت های دینی و مذهبی حوزه فرهنگی را دچار مشکل کرده است با اینکه مبلغان بدون دریافت مبلغی فعالیت های خودشان را به نحو احسن انجام می دهند.
تبلیغ

حجت الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در نظر داریم برنامه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را در تابستان جهت اوقات فراغت برگزار کنیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود: مبلغان اداره را موظف کردیم که در هیأت های مذهبی دوره تفسیر قرآن کریم را تشکیل دهند.

این مقام مسؤول در ادامه تشریح فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، گفت: طرح سطح بندی مداحان سطح شهرستان خرمشهر که در سامانه طوبی صورت گرفته است، از دیگر برنامه های این اداره در سال جاری است.

حجت الاسلام رویوران با اشاره به برگزاری دوره حفظ قرآن کریم، ابراز داشت: دوره حفظ قرآن کریم از سوی مؤسسه نورالهدی در حال برگزاری است.

وی درباره فعالیت مبلغان در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: مبلغان ما در ماه مبارک رمضان بیش از 120 گفتمان دینی در مساجد و هیأت های مذهبی برگزار کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در ادامه گفت: در ماه مبارک رمضان مساجدی که امام جماعت نداشتند، از سوی مبلغان حداقل یک وعده نماز جماعت در آن مساجد برپا شد.

حجت الاسلام رویوران تأکید کرد: مبلغان ما در ماه مبارک رمضان بیشترین فعالیت خود را برای جوانان صرف کردند به ویژه در مسائل اجتماعی و آسیب های آن مثل اعتیاد و طلاق و حتی مباحث اعتقادی مثل یمانی و وهابیت و پاسخ به شبهات آن که این فعالیت ها بسیار مطلوب ارزیابی شد.

وی درباره تشکیل کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد و جریان شناسی داعش برای مبلغان، اظهار داشت: در قبل از ماه مبارک رمضان کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای مبلغان برگزار کردیم و دوره ویژه جریان شناسی داعش را با هماهنگی اداره اطلاعات خرمشهر برای مبلغان، مداحان و هیأت های مذهبی برگزار کردیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در پایان با انتقاد از کمبود بودجه در مسائل مذهبی و دینی، اظهار داشت: متأسفانه کمبود اعتبارات و نبودن بودجه مصوبی برای فعالیت های مذهبی و دینی پیشرفت کاری حوزه فرهنگی را دچار مشکل کرده است، با اینکه مبلغان ما بدون مبلغی هم کار خودشان را به نحو احسنت انجام می دهند اما اگر اعتباراتی در این باب اختصاص داده شود، قطعا کارها و فعالیت ها پررنگ تر و پررونق تر پیش خواهد رفت./ 9453/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات