۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۱۰۰۶۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

بصیرت‌افزایی مانع از خنثی شدن جامعه نسبت به بدحجابی می‌شود

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حساسیت بیشتر مردم و مسؤولان نسبت به وضعیت حجاب در جامعه، گفت: بصیرت‌افزایی مانع از خنثی شدن جامعه نسبت به بدحجابی می‌شود.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و بیست و یکم تیرماه، سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، بر اهمیت بیشتر نسبت به این مقوله در جامعه تأکید و اظهار کرد: حجاب و عفاف سبب صیانت بنیان خانواده از انحرافات می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت و آگاهی نسبت به یک موضوع سبب تعمیق آن موضوع در جامعه می‌شود، افزود: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی راهکار مؤثری برای تحقق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: باید در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و همچنین پیامدهای سوء بدحجابی و بی‌عفتی آگاهی‌های لازم توسط متولیان امر ارائه شود تا جامعه به میل و رغبت خود حجاب و عفاف را پیشه خود کند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر در مورد مسأله حجاب و عفاف و اثرات آن در جامعه بصیرت افزایی صورت نگیرد ممکن است جامعه در مورد رعایت حجاب و شرم و حیا خنثی عمل کرده، دچار سردرگمی و شبهه شود و به انحراف کشیده شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر حساسیت بیشتر مردم و مسؤولان نسبت به وضعیت حجاب در جامعه، افزود: بصیرت‌افزایی مانع از خنثی شدن جامعه نسبت به بدحجابی می‌شود.

وی تأکید کرد: بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و ارائه راهکارهای علمی برای بیان اثرات مثبت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه روشی مؤثر و ماندگار برای تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

به این مناسبت از هفدهم تا بیست و سوم تیرماه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات