۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۱۰۱۰۶

انقلاب اسلامی نماد یک انقلاب فرهنگی و ایدئولوژیک

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و ایدئولوژیک است در جهت احیای اسلام ناب محمدی باید گفت این انقلاب، تداوم راه انبیاء و اولیاست که زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) است.
حمیدرضا گرامی

حمیدرضا گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: انقلاب و ویژگی‌هایش یک پیشینه و ریشه عمیق دارد. این انقلاب به عنوان جریان حق، ریشه‌اش حق تعالی است و پای این جریان، پیامبران، ائمه و علما بوده و تا به امروز ادامه داشته است.

وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی و ایدئولوژیک دانست که در جهت احیای اسلام ناب محمدی است و باید گفت این انقلاب، تداوم راه انبیاء و اولیاست که زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) است.

گرامی تصریح کرد: باید همه اجزای انقلاب و اشخاص، چه حقیقی و چه حقوقی، به این اصل اساسی توجه داشته باشند که جریانی که حق را در راستای گفتمان حق تعالی دنبال می‌کند، دچار وادادگی و غفلت نشود و در مسیر باطل قرار نگیرد، چرا که طرف دیگر جبهه حق، جبهه باطل به سردمداری شیطان و شیطان صفتان است.

به عقیده وی باید اعمال و رفتار و گفتار و کردار حود را بر اساس تعالیم قرآن و گفتمان ائمه(ع) و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) تنظیم کنیم که دچار انحراف و گمراهی نشویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به گفته امام خمینی(ره) اشاره کرد که می‌فرمایند: اگر بخواهند قومی، ملتی، یا کشوری را از پای دربیاورند، اول کار باید فرهنگ آن قوم و کشور را تضعیف کنند و بگیرند. بعد آن قوم بی‌هویت می‌شود و دچار فروپاشی تأکید کرد: مسائل فرهنگی کشور یک مباحث عمیق دینی برمبنای تعالیم اسلامی است.

وی با بیان اینکه غالبا به واسطه بعضی نگاه‌ها و برداشت‌های افرادی منفعت‌طلب و به تناسب و اقتضای زمان خود، دچار زاویه و انحرافاتی شده است تصریح کرد:  بهترین راه برگشت به مسیر واقعی، شناخت و پیروی از گفتمان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) است. اگر در این مسیر حرکت کنیم، مسائل فرهنگی که مهمترین مسأله جامعه است برای همه سطوح و اشخاص، کم می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: اگر این انحرافات و برداشت‌های زاویه‌دار ادامه پیدا کند، چه بسا خطر بزرگی پیش‌رو باشد.

گرامی به بحث نفوذ و هشدارهای مقام معظم رهبری از سال 78 تا کنون به عناوین و شیوه‌های مختلف مطرح کرده‌اند اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه دولت‌ها و مراکز اثرگذار درک عمیقی از این گفتمان نداشتند، باعث شده که هم در مسائل اجتماعی، هم سیاسی و هم اقتصادی رسوخ کند و تنها جایی که دشمن نفوذ نداشته، در بحث دفاعی- امنیتی بوده است.

به گفته وی نفوذ در موارد مختلف صورت گرفته که بخصوص در مسائل اجتماعی در جای خود نگران کننده‌تر است و اقدام عملی که باعث شود مردم آن اقدامات را حس کنند مشاهده نشده است.

گرامی تأکید کرد: عدم باور باعث اختلال در کار دستگاه‌های فرهنگی و کلا زیرمجموعه‌های نظام است. زمانی که رهبری در دهه هفتاد بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند، وزیر ارشاد وقت که اکنون جیره‌خوار غرب است، به تمسخر گرفت. پس وقتی باور نباشد، به نوعی در مذاکرات هم به دشمن وعده‌هایی داده می‌شود و نگرانی‌هایی برای نظام و رهبری و مردم به وجود می‌آید.

فرماندار سابق کازرون خاطرنشان کرد: وقتی دولتمردان انگ‌هایی به دلسوزان نظام وارد می‌کنند و به زعم خود دشمن را امیدوار می‌کنند، گرچه این خواب‌ها ادامه نخواهد داشت.

وی با اشاره به موازی‌کاری و آمارهای سوری و گزارشاتی که واقعیت ندارد، باعث شده که رهبر انقلاب هم هشدار دهند و هم نگران باشند اظهار داشت:  اگر همه سطوح جامعه به گفتمان رهبری که به زیبایی تبیین و خطوط را مشخص می‌کنند و آینده کشور را ترسیم می‌نمایند دقت کرده و برنامه‌ریزی دقیق کنیم، باعث شکست دشمن در نفوذ خواهیم شد.

گرامی، با اشاره به واژه آتش به اختیار در سخنان رهبری تصریح کرد: آتش به اختیار اقتضای زمانی و جایگاه ویژه خود را دارد. بدین معنا که یک فرمانده یا یک مدیر چنانچه شرایط و سلسه‌مراتب مناسب نباشد برای کسب تکلیف، براساس برداشت خود که منطبق با قوانین و دستورات رده‌های بالاتر است عمل کند. این به معنای خودسری نیست. بدین معنا که در چارچوب قوانین تعریف شده و اصول جمهوری اسلامی ایران باشد با بصیرت و آگاهی خارج از خودرأیی که دچار انحراف باشد به وظیفه و تکلیف خود عمل کند./825/ت۳۰۳/س

 

ارسال نظرات