۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۵۲۳
امام جمعه بابل:

مهمترین مطالبه حقیقی بانوان کشور توجه به حفظ عفاف و حجاب است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی مهمترین مطالبه حقیقی جامعه زنان کشور را عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه با توجه به دغدغه زیاد جامعه برای اجرای حفظ حریم خانواده، عزم و اراده کافی برای اجرای قانون جامعه عفاف و حجاب در کشور وجود ندارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع اعضای ستاد حامیان حریم خانواده در بابل با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در اسلام، گفت: مسأله رعایت عفاف فردی و اجتماعی یک امری عقلانی برای زندگی سالم و توأم با آرامش است.

وی با اشاره به اهمیت خانواده از نگاه اسلام، افزود: اسلام نگاه ویژه ای به حفظ حریم خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی دارد، زیرا یک جامعه سالم در گرو خانواده سالم است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل به تفاوت نگاه اسلامی و شرقی درباره خانواده با تعریف غرب از این نهاد پرداخت و اظهار داشت: ساختار خانواده از نگاه اسلام یک نهاد مستحکم برای تربیت نسل های آینده و استمرار حیات بشری سالم است اما نگاه غربی برگرفته از نوعی انحراف بر اساس تفکر لیبرالیسیتی غرب است.

وی سند آموزشی 2030 را یک سند گویا از تفکر انحرافی و غیرعقلانی مبنی بر فطرت بشریت درباره خانواده و نگاه تربیتی در آن دانست و تصریح کرد: فروپاشی کانون حقیقی خانواده و هرزگی های گسترده توأم با آلودگی های مختلف اجتماعی در غرب با فروپاشی کانون خانواده برگرفته از نگاه غلط به نهاد خانواده و حرمت آن است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به سالروز قیام مردم علیه کشف حجاب رضاخانی در حرم رضوی، گفت: قیام خونین برای حفظ حجاب و به شهادت رسیدن هزاران نفر در ایستادگی در مقابل کشف حجاب رضاخانی نشان از غیرت و همیت مردم ما برای حفظ ارزش های الهی به ویژه حجاب دارد.

وی به طرح ریزی دشمنان برای ترویج بی عفتی و بی حجابی در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش عمده ای از طلاق ها و فروپاشی کانون خانواده در اثر افزایش بی بند و باری ها و عدم رعایت حجاب و حریم عفت عمومی است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) با اشاره به اثرات ناگوار عدم توجه به مسأله عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: آسیب های گسترده اجتماعی امروز تحت تأثیر بدحجابی و بی حجابی در جامعه ما است که دود آن به چشم همه اقشار جامعه می رود.

وی به نگرانی های مقام معظم رهبری درباره وضعیت فرهنگی جامعه پرداخت و افزود: محکم شدن پایه‌های جامعه در اثر توجه ویژه به نهاد مهم خانواده است و باید براساس دستور صریح مقام معظم رهبری برای آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگ، عزم همگانی برای مقابله با رواج بی حجابی در جامعه صورت گیرد و همه در این باره احساس مسؤولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی مهمترین مطالبه حقیقی جامعه زنان کشور را ترویج و اهمیت عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: متأسفانه با توجه به دغدغه زیاد جامعه برای اجرای حفظ حریم خانواده، عزم و اراده کافی برای اجرای قانون جامعه عفاف و حجاب در کشور وجود ندارد و دولت ها از اجرای آن شانه خالی می کنند.

امام جمعه بابل نامگذاری به نام روز عفاف و حجاب را برای نهادینه کردن گفتمان ارزش عفاف و حجاب مهم بیان کرد و بیان داشت: نام‌گذاری روز عفاف و حجاب برای توجه دادن مردم و مسؤولان به ارزش الهی حجاب است و باید از ظرفیت رسانه ها در این حوزه به خوبی بهره گرفت./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات