۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۱۰۷۲۸
مدیر حوزه علمیه هشترود:

فرهنگ حجاب و عفاف مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

حجت الاسلام جاهد گفت: ترویج فساد اخلاقی از سوی رسانه های معاند در سطوح مختلف جامعه منجر به گسستن نظام و بنیان خانواده می شود.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام میرعلی جاهد، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) هشترود امروز در همایش گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در جمع طلاب مدارس علمیه این شهر با تأکید بر این‌که مبانی و احکام اسلامی مطابق با فطرت بشریت است، اظهار داشت: حجاب هیچ منافاتی با آزادی عمل و حضور در اجتماع بانوان ندارد.

وی با بیان این‌که حجاب منجر به مصونیت بانوی پاکدامن در مقابل افراد بیمار دل است، خاطرنشان کرد: این‌که عده‌ای اذعان می کنند، حجاب مانع رشد و توسعه و همچنین ورود به تمدن جدید بشری است، سخت در اشتباهند، همان تفکر غلطی که رضاخان نیز خیال می کرد با کشف حجاب می تواند جامعه عقب‌مانده آن دوران را متمدن و پیشرفته کند.

حجت الاسلام جاهد با تأکید بر این‌که رسانه‌های وابسته به غرب همواره در جهت تغییر سبک زندگی ملت‌های مسلمان و دوری خانواده‌های ایرانی از مفاهیمی چون حجاب و عفاف حرکت می کنند، گفت: ترویج بی‌عفتی در جامعه زمینه تحقق اهداف شوم دشمن در براندازی نظام را فراهم خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه هشترود با بیان این‌که خانواده‌ها و دبیران آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی فرزندان بر عهده دارند، گفت: شخصیت کودکان و نوجوانان در سنین پایین و از همان دوران تحصیل شکل می گیرد، اگر ارزش های دینی در تفکر دانش آموزان نهادینه شود، در آینده قطعا با معضلاتی چون بدحجابی مواجه نخواهیم بود.

وی با بیان این‌که ترویج فساد اخلاقی از سوی رسانه های معاند در سطوح مختلف جامعه منجر به گسستن نظام و بنیان خانواده می شود، گفت: رعایت عفاف و حجاب، امنیت فردی و اجتماعی بانوان را ارتقا می بخشد، به یقین اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی نیز به خودی خود رفع خواهد شد.

حجت الاسلام جاهد با اشاره به این‌که حجاب نماد نظام جمهورى اسلامى ایران است، تصریح کرد: مردم جهان انقلاب اسلامى ایران را با حجاب بانوانش مى‌شناسد و ابرقدرت‌ها از این نشانه پرارزش هراس دارند، چنانکه بارها در کشورهای مختلف شاهد مقابله با تحصیل دختران و بانوان محجبه در دانشگاه ها بوده ایم.

مدیر حوزه علمیه هشترود با تأکید بر این‌که حجاب امری شرعی و غیرقابل‌ حذف و چشم‌پوشی است، افزود: عفاف و حجاب تنها بر عهده بانوان نیست، بلکه مردان نیز باید در عفت نگاه اهتمام داشته باشند، ضمن این‌که پوشش برخی افراد به هیچ عنوان با فرهنگ ایرانی اسلامی مطابقت ندارد.

وی با بیان این‌که حجاب و عفاف، گوهر وجود انسان را حفظ‌ و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی جلوگیری می‌کند، گفت: بسیار واضح است که استکبار جهانی برای تسلط بر افکار و اندیشه‌های مسلمانان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی راه‌اندازی کرده و یکی از مهم‌‎ترین راهبردها ترویج بی‌بند وباری در جوامع اسلامی است./203/935/ب1

ارسال نظرات