۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۱۰۸۷۷
طعنه عجیب کواکبیان به روحانیان مجلس؛

روحانیان پارلمان تخصصی در حوزه نفت و انرژی ندارند

نماینده لیست امید در جریان رای‌گیری برای طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال گفت: بنده تعجب می‌کنم که چرا برخی از روحانیان مجلس شورای اسلامی که تخصصی در حوزه نفت و انرژی ندارند در بحث توتال ورود می‌کنند.
کواکبیان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مصطفی کواکبیان نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی در جریان رای گیری برای طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد نفتی توتال، گفت: بنده ابتدا فکر می‌کردم که نمایندگانی که طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال را امضا کردند اعضا جبهه پایداری هستند اما بعدا متوجه شدم که ۸ یا ۹ امضا از سوی روحانیان مجلس است.

وی در ادامه با توهین به جایگاه علمی روحانیان پارلمان گفت: باید دید که این روحانیان چه تخصصی در حوزه نفت و انرژی دارند که در این موضوع ورود می‌کنند.


بر اساس این گزارش، بعد از اظهارات توهین آمیز کواکبیان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر به نمایندگی از روحانیان امضا کنند طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال سخنان خود را با آیه «وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» (و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند به ملایمت پاسخ مى‏ دهند) آغاز کرد و گفت: اگر کواکبیان به گذشته نگاه کند متوجه خواهد شد که از گذشته تا کنون این روحانیان بودند که تاثیرگذارترین تصمیمات و اقدامات را در مجلس شورای اسلامی انجام دادند.

وی افزود: روحانیان شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کردند. در چند دهه گذشته نیز هرگز روحانیان زیر بار تعهدات و قراردادهایی نرفتند که امتیاز به خارجی‌ها بدهد و منافع کشور را به خطر بیاندازد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهارات کواکبیان دقیقا شبیه آن نوع از تفکر غربی است که به دنبال حذف و کنار زدن روحانیت است. امروز ما شاهد تهاجم به روحانیت بودیم.

وی گفت: باید به آقای کواکبیان عرض کنم که فقط در یک مورد، حجت الاسلام آزادی‌خواه به عنوان یک کارشناس نفتی در پارس جنوبی حضور داشتند، اما باید از خود ایشان بپرسیم که چه تخصصی در حوزه نفت و انرژی دارد؟

حجت الاسلام پژمانفر با انتقاد شدید از تفکر اسلام منهای روحانیت، تصریح کرد: روحانیان برای احقاق حقوق ملت هیچ هراسی ندارند. باید هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد توجه قرار دهد که برخی با تفکر پوپولیسیتی خود به بدنه روحانیت حمله می‌کنند.

گفتنی است بعد از این اظهارات علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: به نظر نمی‌رسید که منظور آقای کواکبیان توهین به روحانیان مجلس باشد، هرچند وی از کلمات و عبارات مناسبی استفاده نکرد. باید توجه داشت که احترام به روحانیت مجلس در منش رفتاری همه نمایندگان و اعضای مجلس است.

لازم به ذکر است، بعد از این اظهارات مصطفی کواکبیان گفت: بنده به هیچ عنوان قصد کوچکترین توهینی به روحانیان مجلس نداشتم. بنده در خصوص بحث تخصصی حوزه نفت و انرژی صحبت کردم.

وی افزود: اگر بنده نامی از حجت الاسلام مازنی آوردم به این مفهوم بود که؛ مخالفت آقای مازنی نباید به منزله مخالفت همه روحانیان باشد./۸۵۶/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات