۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۱۰۸۸۵

بیانیه بسیج خواهران طلبه قم به مناسبت روز عفاف و حجاب

بسیج خواهران طلبه استان قم در بیانیه ای به مناسبت روز عفاف و حجاب از همه مسؤولان کشوری در سطوح مختلف درخواست کرد ضمن تدوین، اصلاح و نظارت کامل بر اجرای قانون حجاب و عفاف، حلقه‌ها و جریان‌های معاندی را که به صورت هدفمند به تخریب فضای فرهنگی جامعه مشغولند را شناسایی کرده و با آنان برخورد قاطع صورت دهد.
حجاب اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیج خواهران طلبه استان قم در بیانیه ای به مناسبت روز عفاف و حجاب، مسؤولان کشور را به انجام وظیفه قانونی و شرعی شان در این زمینه دعوت کرد.

متن بیانیه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:‌

بسمه‌تعالی

سال‌هاست دشمنان می‌کوشند به  طرق ممکن با نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنند. امروز تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در محور حجاب و عفاف و تغییر ذائقه زنان ایرانی به سمت خودنمایی و خودفروشی برای کسب لذتی آنی، تحت لوای آزادی، یکی از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی است که هدف اصلی آن، از هم‌گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان است. جامعه استکباری امروز می‌کوشد زن به عنوان بستر معراج مرد و کانون سازندگی جامعه را به این سو هدایت کند تا با تزریق اندیشه‌های پوچ و بلهوسانه غربی، به سمت جنگ هویتی مبتنی بر بی‌حیایی و بی‌غیرتی گام بردارد و نتواند رسالت ذاتی خود را مبنی بر گستردن عطر روح­بخش حیا، پاکی و بالندگی معنوی، به انجام رساند.

القای اندیشه ناحق محدودیت بودن حجاب و نه مصونیت بودن آن، در اندیشه و افکار و سبک زندگی زن مسلمان ایرانی، هدفی جز به گرداب کشاندن جامعه اسلامی با از بین بردن نهاد مقدس خانواده به عنوان سنگ بنای اصلی جامعه ندارد؛ به ویژه آنکه امروز نظام استکباری و رسانه‌های وابسته به آن، از مقابله با موج گسترده و روزافزون بازگشت به عفاف و حجاب در کشورهای غربی و نظام‌های تحت سلطه خود درمانده شده‌اند. از همین روست که می‌کوشند کشورهای اسلامی را با ترویج فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری در رابطه با جنس مخالف و پخش برنامه‌های نمایشی غیراخلاقی و مبتذل و نیز القای شبهه و تردید درباره فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف در قالب خبرها، تحلیل‌ها و مستندهای جهت‌دار، آماج تبلیغات ضد عفاف و حجاب قرار دهند.

بسیج خواهران طلبه استان قم، ضمن گرامیداشت 21 تیر ماه به عنوان روز حجاب و عفاف، به تمامی زنان غیور و مسلمان ایرانی، مسئولیت مهم و سنگینی را که بر دوش دارند، یادآور می‌شود و همه بانوان مسلمان و متعهد را به بازخوانی این وظیفه سترگ دعوت می‌کند: تقویت و پایبندی بیشتر به آموزه‌های اخلاقی دین مبین اسلام؛ شناخت هر بیشتر و بهتر عفاف و حجاب به عنوان مصونیت و نه محدویت و تلاش برای دفاع عقلانی از این فریضه مهم و واجب الهی؛ حراست و پاسداری از کیان خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن؛ مقابله و مبارزه با رواج گسترده الگوهای غربی پوشش و آرایش در جامعه با تحریم گسترده خرید هر گونه پوشاکی که خلاف شأن زن مسلمان ایرانی است و نیز با احیای امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم و لیّن، ترویج و گسترش حقیقت و واقعیت حجاب با بهره‌گیری از ابزارهای جذاب و تأثیرگذار رسانه‌ا‌‌ی و تبلیغاتی و بیان و بازگویی حقیقت نهفته در زیبایی ظاهری آزادی رواج یافته توسط استکبار.

هم‌‌چنین بسیج خواهران طلبه، از همه مسئولان کشوری در سطوح مختلف انتظار دارد ضمن تدوین، اصلاح و نظارت کامل بر اجرای قانون حجاب و عفاف، حلقه‌ها و جریان‌های معاندی را که به صورت هدفمند به تخریب فضای فرهنگی جامعه مشغولند، شناسایی نموده و به صورت قاطع با آنها برخورد نمایند و زمینه‌‌ها و بستر مناسب و لازم را برای تشکل‌ها، نهادها و سازمان‌ها در جهت ترویج، گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، فراهم آورند. هم‌‌‌چنین از همه مسئولان، دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی و نیز همه کسانی که می‌توانند کوچک‌ترین تأثیری داشته باشند، می‌خواهد که خود را در مقابل این تهاجم متعهد بدانند و مصرانه و مستمر، پیگیر ریشه‌کنی بی‌عفتی رواج یافته در جامعه و تبعات ناشی از آن باشند.

تبیین مبانی و جایگاه حقوق زن و خانواده در اسلام، برای تحکیم پایه‌های این نهاد مقدس در مرحله نخست و اجتماع در مرحله بعد، خواسته به حقی است که بسیج خواهران طلبه از تمامی علما، اندیشمندان و نخبگان کشور دارد تا بدین وسیله شأنیت و جایگاه ویژه زن از نظر اسلام هر چه بیشتر و بهتر حفظ شده و توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی در نابودی و اضمحلال کانون خانواده خنثی شود.

پی‌گیری منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در زمینه اجرایی نشدن سند 2030 که بی‌شک نابودی کانون خانواده به عنوان زیربنای اصلی جامعه اسلامی را هدف اصلی خود قرار داده است و نیز مطالبات علما و مراجع معزز در زمینه مبارزه با بی‌عفتی و گسترش و تقویت حجاب و عفاف به عنوان فریضه‌ای الهی و عامل اصلی آرامش و امنیت روانی و اجتماعی ودر رأس همه اجرایی شدن  قانون الهی امربه معروف ونهی از منکر،انتظاراتی است که بی‌شک نه تنها بسیج خواهران طلبه، بلکه تمامی ملت مسلمان و متعهد، از دولتمردان و رؤسای سه قوه خواستارند.

وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ

/۹۲۴/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات