۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۱۰۹۲۵
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

حجاب نشانه استحکام مبانی فکری بانوان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: اینکه هنوز استکبار مخالفت خود را با موضوع حجاب ادامه داده است، نشان از اهمیت عفاف و حجاب دارد.
آیت الله طباطبایی نژاد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در تبیین جایگاه عفاف و حجاب گفت: حجابی که در اسلام مد نظر است، به معنای پوشش است و جزء ضروریات دین است و اگر کسی آن را منکر شود، اصل دین را انکار کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خمس که در اسلام بر آن تأکید شده است، تنها یک آیه قرآن دارد، اما 7 آیه در سوره های نور و احزاب  به موضوع حجاب و پوشش اشاره داشته است.

وی با بیان این مطلب که همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی به امر حجاب اعتقاد دارند، اظهار داشت: در این زمانه حجاب نماد اسلام است و به همین دلیل در برخی از کشورها مانع از حضور زنان با حجاب به دانشگاه ها و ادارات می شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد حاطر نشان کرد: رضاخان پهلوی به تبعیت از آتاتورک و به هدف جنگ با اسلام قانون کشف حجاب را صادر کرد و علی رغم مخالفت‌های شدید مردم و روحانیت برای سرنگون کردن اسلام برای اجرایی شدن آن مقاومت کردند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اینکه هنوز استکبار مخالفت خود را با موضوع حجاب ادامه داده است، نشان از اهمیت عفاف و حجاب دارد و همانطور که حجاب نماد اسلام است، مخالفت با حجاب هم با هدف مخالفت با اسلام برنامه ریزی شده است.

وی سوء استفاده از زنان را از دیگر دلایل حمایت برخی مردان با حجاب عنوان کرد و افزود: در روایات ما نگاه به نامحرم را تیری زهر آلود از جانب شیطان می دانند و لذا هر چه زنان برهنه تر باشند، زمینه لذت جویی بیشتری برای افراد هوسران فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به روایتی از امام باقر (ع) اشاره و خاطر نشان کرد:  «الْحَيَاءُ وَ الْإِيمَانُ مَقْرُونَانِ فِي قَرَنٍ فَإِذَا ذَهَبَ أَحَدُهُمَا تَبِعَهُ صَاحِبُهُ» حیا و ایمان قرین یکدیگرند اگر یکی رفت دیگری هم به تبع آن می رود؛ از این رو حجاب نشانه ای از محکم بودن مبانی فکری و دینی انسان است.

آیت الله طباطبایی نژاد برخی ادعاهای افراد مغرض در خصوص مخالفت اسلام با فعالیت‌های اجتماعی بانوان را رد کرد و گفت: حضرت خدیجه (س) بزرگ بانوی اسلام، از فعال‌ترین بانوان عصر خود در فعالیت‌های اقتصادی بود که خود دلیلی بر پوچ بودن این ادعا است.

وی حجاب را جزئی از فطرت انسان دانست و افزود: فطری بودن حجاب و حیا باعث می شود که مردهایی که معتقد هم نیستند برای انتخاب همسر به دنبال زنان عفیف می گردند./1305/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات