۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۱۰۹۴۷

پيام آيت الله سبحاني به همايش آيت الله مدني كاشاني

حضرت آيت الله سبحاني در پيامي تصويري به مراسم اختتامييه همايش آيت الله حاج رضا مدني كاشاني با عنوان «ميانچال، مدار معرفت» از خدمات اين عالم بزرگ تجليل كرد.
آيت الله جعفر سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حضرت آيت الله جعفر سبحاني در پيام تصويري به مراسم اختتامييه همايش آيت الله حاج رضا مدني كاشاني با عنوان «ميانچال، مدار معرفت»، گفت: آيت الله  حاج رضا کاشاني به سلاح قلم و بيان تجهيز بود و با قلم خود به اسلام و مسلمانان خدمت مي‌کرد و در حقيقت اين عالم مظهر هر دو نعمت بيان و قلم است.

اين مرجع تقليد با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) مبني بر اينکه در خاندان ما اهل بيت کساني هستند که در طول زمان آيين اسلام را ترويج مي‌کنند و جهالت را از بين مي‌برند و شاگردان امامان معصوم را نيز شامل مي‌شود، افزود: علما از زمان امام صادق(ع) به واسطه قلم به اين حديث تجسم بخشيدند.

حضرت آيت الله سبحاني گفت: از رحلت اين عالم بزرگ تا به امروز  25 سال گذشته و شايسته است مردم کاشان و علاقه‌مندان به اين عالم از زحمات اين مرد تشکر کنند و من نيز خريدار يوسف زمانه کاشان هستم.

وي با اشاره به اينكه علما دو دسته هستند افزود: برخي علما با قلم کار مي‌کنند و قلم آن‌ها کارگر است اما اهل بيان و تدريس نيستند، يك گروه ديگر از علما اهل بيان و تدريس هستند، اما قلم آن‌ها کاربرد زيادي ندارد، اما گروه سوم علما كساني هستند که هر دو مطلب را دارند و مسلح به هردو سلاح هستند و علامه شيخ مفيد از جمله اين علما است.

این مرجع تقلید با اشاره به اينكه اگر بخواهيم درباره شخصيتي قضاوت کنيم بايد به آثار او مراجعه کنيم، گفت: آثار آيت الله مدني و ويژگي‌هاي آثار اين عالم کاشاني نيز در حقيقت در باب معارف و فقه اهل قلم است و ساخت مدرسه از سوی آيت الله مدني نشان ‌دهنده جايگاه علمي او و نشان دهنده مغز فکري اين عالم است.

حضرت آيت الله سبحاني بیان کرد: اين نوع مجالس دو اثر دارد، اولا تقدير از زحمات آيت الله مدني است و دومين اثر آن است که نسل حاضر به تربيت علم ترغيب مي‌شوند و خاندان اين عالم بايد کوشش کنند اين نور علم باقي بماند.

شايان ذکر است آيين اختتاميه همايش ميانچال مدار معرفت در بزرگداشت و پاسداشت آيت الله حاج آقا رضا مدني با تلاوت قرآن و با حضور بيت آيت الله مدني، آيت الله احمدي فقيه، طلاب علوم ديني، اساتيد حوزه و دانشگاه و مسؤولان و مديران شهرستان در تالار آزادي دانشگاه کاشان آغاز شده است و هم اکنون با سخنراني آيت الله احمدي فقيه در حال برگزاري است./203/1307/ب1

ارسال نظرات