۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۱۱۰۶۳
رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش:

استکبار جهانی مخالف شکل گیری جامعه اسلامی سالم و اخلاقی در کشور است

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش با اشاره به اینکه استکبار جهانی مخالف شکل گیری جامعه اسلامی سالم و اخلاقی در کشور است، گفت: دشمن قصد دارد مردم جامعه ما را با مسائل بی ارزش جنسی و غیر اخلاقی سرگرم و گمراه کند تا راه پیشرفت و ترقی را گم کنند.
حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صادق کریم آبادی رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید پادگان سلمان فارسی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش تصریح کرد: حجاب یکی از مصادیق معروف و بی حجابی یکی از مصادیق منکر در جامعه است، در قرآن کریم بیش از 125 مورد به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به مسأله حجاب اشاره شده است که این امر نشان دهنده اهمیت حجاب در دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: حجاب انواع مختلفی داشته که یکی از مصادیق حجاب، پوشش ظاهری است که شامل پوشش بانوان و آقایان است، مرد نیز باید در پوشش حدی را رعایت کند و پوشش تنها مختص بانوان نیست، همگی باید عرف جامعه اسلامی را در پوشش مراعات کنند و اینچنین در انظار عموم ظاهر شوند.

حجت الاسلام کریم آبادی خاطرنشان کرد: مرد نباید به گونه ای لباس بپوشد که نامحرم تحریک شود و نباید خود را به شیوه ای دربیاورد که شبیه زنان شود، زینت مرد شخصیت، وقار و جوانمردی او است، خانم ها نیز باید در مواجهه با جامعه پوشش ظاهری خود را حفظ کنند و حتی در صحبت کردن نیز نباید صدای خود را نازک کنند زیرا موجب طمع بیماردلان خواهد شد.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش بیان داشت: یکی دیگر از انواع حجاب، حجاب چشم است، قرآن کریم می فرماید مردان و زنان مؤمن چشمان خود را از حرام بپوشانند، حفظ عفت و سلامت عمومی جامعه را از بی بند و باری و سوءاستفاده افراد فاسد حفظ می کند.

این مسؤول اظهار داشت: اگر جامعه سالم باشد محیط کسب و کار و محیط کسب علم و محیط تفریح و بازار هم سالم می ماند و امنیت خانواده ها برقرار می شود.

وی در ادامه مطرح کرد: استکبار جهانی مخالف شکل گیری جامعه اسلامی سالم و اخلاقی در کشور است و قصد دارد مردم جامعه ما را با مسائل بی ارزش جنسی و غیر اخلاقی سرگرم و گمراه کند تا راه پیشرفت و ترقی را گم کنند.

رییس عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی منطقه غرب ارتش یادآور شد: برای دشمن سخت است که ببیند در ایران اسلامی که در یک برهه تاریخی مسابقه ملکه زیبایی برگزار می شد و جوانان در بی عفتی و بی بند و باری با هم رقابت می کردند امروز همان جوانان در المپیادهای علمی جهان در سکوی نخست بایستند بنابراین با رواج بی بند و باری و بی عفتی و بی حجابی می خواهد جلوی پیشرفت و عزت مردم را بگیرد تا جایی که برخی از همین افراد بی حجاب دست نشانده استکبار جهانی هستند.

حجت الاسلام کریم آبادی تأکید کرد: نباید در مواجهه با جوانان دافعه داشته باشیم بلکه باید با رفتار خوب و اسلامی، آنها را به محیط های فرهنگی و مساجد جذب کنیم، گاهی بداخلاقی ها و رفتارهای تند موجب دوری جوانان از دین و افتادن در دام شیطان می شود.

این مسؤول عنوان داشت: باید محیطی برای تفریح و شادی حلال و سالم نسل جوان آماده کنیم، باید با روش های صحیح و ارائه الگوی مناسب برای مردان و زنان، مانند بیان سیره بزرگان دین هم جوانان را علاقمند به دین و اسلام و پوشش اسلامی کنیم و هم راه را بر حیله های دشمن ببندیم.

وی افزود: بزرگان و نخبگان و فعالان فرهنگی باید مدها و الگوهای زیبا و جذاب و جوان پسند و در عین حال باوقار لباس های اسلامی را طراحی کنند که هم از لحاظ روحی و روانی با روحیات جوانان سازگار باشد و هم مورد تأیید اسلام و شرع باشد، هم حریم محرم و نامحرم در جامعه حفظ شود و هم نشاط و شادمانی و روحیه مفرح در جامعه حفظ شود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام مولوی ریاست سابق عقیدتی سیاسی پادگان سلمان فارسی تقدیر و حجت الاسلام فاطمی وند بعنوان رییس جدید عقیدتی سیاسی پادگان سلمان فارسی منصوب شد./202/857/ب1

ارسال نظرات