۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۵۱۱۱۲۴
مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد:

برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ۱۸ حوزه امتحانی

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی از برگزاری آزمون ورودی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در روز جمعه در ۱۸ حوزه امتحانی خبر داد.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آزمون ورودی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی در روز جمعه، بیست و سوم تیر ماه، در هجده حوزه امتحانی برگزار می شود.

علی جانفزا با اعلام این خبر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همّت و دوراندیشی نماینده ولی فقیه و تولیت فقید آستان قدس رضوی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی (رحمة الله علیه) در سال 1363 پایه گذاری شد و لباسی نو بر پیکر حوزه علمیه میرزاجعفر و خیراتخان که هر یک دیرینه ای افزون بر چهار سده دارند، پوشاند.

وی ادامه داد: اساسنامه این دانشگاه که در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) واقع شده است، در سال 1374 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و اکنون این دانشگاه با تأکید بر اصالت حوزوی و مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علی جانفزا ادامه داد: هدف دانشگاه علوم اسلامی رضوی که تلفیقی از نظام آموزشی حوزه و دانشگاه است مواردی همچون تربیت فقیه، محقق و مدرس در رشته های مختلف علوم اسلامی، تربیت قاضی و حقوقدان متعهد و متخصص، تربیت مبلغ اسلامی با هدف گسترش فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت (علیهم السلام) و تربیت نیرو انسانی کارآمد است.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: بیشترین شرکت کننده مربوط به حوزه مرکزی، مشهد مقدس است و هم زمان در 17 نقطه ی دیگر کشور آزمون برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری آزمون در حوزه مرکزی با بازدید تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام رئیسی، رئیس دانشگاه و دبیر حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام فرزانه، معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور دکتر خدایی همراه خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: آدرس دقیق حوزه های امتحانی در سایت دانشگاه قرار گرفته است که داوطلبین بایستی به طور دقیق از محل آن، قبل از از زمان برگزاری اطلاع کسب کنند، همچنین نتایج اولیه آزمون در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اوائل مرداد ماه منتشر خواهد شد و داوطلبانی که موفق به قبولی مرحله اول شده اند در طول مرداد ماه به مصاحبه دعوت خواهند شد و در مرحله پایانی، نتایج نهایی در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است، دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقطع کارشناسی در سال جاری در پنج رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق، اقتصاد و فقه و مبانی حقوق اسلامی و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد در شش رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل و فقه و مبانی حقوق اسلامی اقدام به جذب دانشجو از بین طلاب و داوطلبان دانشجو و دانش آموز می کند./۸۶۳/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات